Even voorstellen en meteen een vraagje over mogelijke aanschaf Seiko Velatura

Welkom GBW,

Zal ik dan de eerste zijn die het horloge niet zo geweldig vindt.
Bij mijn zoektocht was dit de eerste die ik zak, maar nee, dus ik zou hem wel eerst ff in real life bekijken.

Maar sector heeft ook een hele mooie automaat, Pirelli Watches by Sector

Yummi yummi

Jammer, maar deze wordt het hoogstwaarschijnlijk toch niet.
Heb hem bij de juwelier in de etalage gezien en ik vind hem op het eerste gezicht toch wel erg groot en “massief” (nog geen tijd genomen om te passen).

Geen nood, want deze
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,7535,8961
ziet er op de foto ook erg mooi uit. Jammer dat er zo weinig juweliers een redelijk assortiment van Seiko in huis hebben (in België dan toch).

De afgelopen tijd heb ik me ook verdiept in de andere series van Seiko, nl. de Superior en Spirit reeks (met 6R15 en 6R20 uurwerken) Héél anders, maar er zitten mooie exemplaren tussen.

Helaas niet te krijgen in Europa, zelfs niet via monsterwatches.nl of seiko5.nl.

edit: url gecorrigeerd

Ik zou hem toch eens passen. Het is inderdaad een forse klok maar door de gebogen kast zit hij als gegoten.

Welkom GBW, mocht je nog alternatieven zoeken: Citizen maakt horloges die lopen op zonlicht, dit is de Eco Drive serie. Veel modellen beschikbaar in Nederland bovendien innovatieve techniek met een, wat mij betreft, duidelijke meerwaarde :wink:

Seiko heeft tientallen solars, en ook nog radio-controlled.

Helaas niet in NL, maar wel aan te komen.

Ik zal eens een scan van de Japanse catalogus maken, kwijlen…

robbie409 Schreef:

Seiko heeft tientallen solars, en ook nog
radio-controlled.

Helaas niet in NL, maar wel aan te komen.

Ik zal eens een scan van de Japanse catalogus
maken, kwijlen…

Zou je die scan op het forum kunnen posten Rob ? :smiley:

Welkom :hugs:

1 like

Welkom GBW :wolf:

Dit is misschien wel een topic reanimatie record, na 15 jaar.
Ik ben nu wel benieuwd of die Velatura er ooit is gekomen.

Met dank aan @Crowned ! :grinning:

Nee. Uiteindelijk bleek na passen dat het ding echt wel veel te groot (en te dik) was voor mijn bescheiden polsje. En er zijn bij mijn weten nooit kleinere versies van gemaakt door Seiko.

Maar ik vind ze nog steeds mooi. Bling én tech.

1 like

Welkom en succes met je zoektocht :wink: