ik ben GroteBozeWolf en heb dit forum enkele dagen geleden ontdekt tijdens mijn zoektocht naar een nieuw horloge.
Ondertussen heb ik hier al enkele uurtjes aangenaam doorgebracht met lezen én leren. In 1e instantie zag ik al gauw door de bomen het bos niet meer maar het rooien vordert gestaag…
De situatie nu:
Ik heb al ongeveer 15 jaar een Sector SGE 600 (RVS met beetje goudkleur, donkerblauwe wijzerplaat, quartz met chronograaf) en daar al die tijd veel plezier van gehad. Helaas begint mijn Sector er na al die tijd afgeleefd uit te zien en komen ook de eerste technische mankementjes eraan (de chronograafknopjes haperen en de draaibare “lunette” (zo heet dat toch ?) zit los). Bovendien vréét hij echt batterijen.
Wat ik zoek in een vervanger:
Ik hou van mooie en innovatieve techniek, maar die moet wel functioneel zijn en een echte meerwaarde bieden (geen overbodige gadgets/snufjes). Qua estethiek stel ik prijs op een perfecte afwerking, natuurlijk in verhouding tot de prijs en een niet al te iel uiterlijk.
O.m. op dit forum en elders op het internet is heb ik behoorlijk enthousiaste
commentaren gelezen over de Seiko Velatura Kinetic Direct Drive. Ik heb dit horloge nog nooit “in the flesh” gezien maar op foto vind ik het echt prachtig, vooral de srh006p1. Seiko heeft bovendien een aura van betrouwbaarheid en innovatie.
Het enige wat mij tegenhoudt is dat deze techniek zich nog niet zo lang heeft kunnen bewezen.
Wat denken de ervaren forumleden van deze keuze ?
Loop ik een bovengemiddeld risico ?
Zijn er alternatieven voor deze Seiko Velatura reeks ? Ik heb nog niets gevonden dat er qua techniek op lijkt, maar wellicht heb ik niet goed gezocht…
Hallo! Welkom!! Ik geloof dat je je aan een Seiko eigenlijk nooit een buil kunt vallen. De prijs-kwaliteitverhouding is uitmuntend. De techniek van het door jou genoemde horloge heeft zich al lang bewezen voordat Seiko het uitbracht (ze hanteren echt serieus lange testperiodes voordat ze een horloge met een nieuwe techniek uitbrengen).
Ga het horloge eens passen bij een goede juwelier en hoop dat ze er ook niets over kunnen vertellen, want dat wil nog wel eens wisselend zijn.
Ik heb er zelf een en kan alleen maar zeggen dat het een superhorloge is. Het is veruit het meest nauwkeurige horloge in mijn collectie. ALs je hem in de flesh wilt zien moet je even naar de Seiko Shop in Amsterdam gaan.
Welkom ‘GroteBozeWolf’ op dit markante horlogeforum.
Hét horlogeforum welke zich met fierheid ontfermt over het voortschrijden der tijd.
Je zal je draai hier snel hebben gevonden en met het lezen van de verschillende horlogeposten de materie der horlogemagie verder weten te doorgronden.
Voorts sluit ik mij geheel aan bij de woorden van Hans.
Allen dank voor de hartelijke verwelkoming en de geruststellende woorden
Ik heb opgemerkt dat er een erg groot verschil is tussen de kleinhandelsprijs van deze horloges (± 900 euro) en de prijs die bijv. op eBay gehanteerd wordt, zelfs door verkopers in de EU, dus zonder douanerisico’s (± 500 euro).
Zouden jullie desondanks toch kiezen voor een brick and mortar juwelierszaak ? Ik heb al aardig wat ervaring met online shoppen, en dat gaat eigenlijk altijd wel goed…
Allen dank voor de hartelijke verwelkoming en de
geruststellende woorden
Ik heb opgemerkt dat er een erg groot verschil is
tussen de kleinhandelsprijs van deze horloges (±
900 euro) en de prijs die bijv. op eBay gehanteerd
wordt, zelfs door verkopers in de EU, dus zonder
douanerisico’s (± 500 euro).
Zouden jullie desondanks toch kiezen voor een
brick and mortar juwelierszaak ? Ik heb al aardig
wat ervaring met online shoppen, en dat gaat
eigenlijk altijd wel goed…
GBW
Ik heb de mijne in Engeland gekocht via ebay. De prijzen zijn nu iets omhoog gegaan maar de Britse Pond is geen bal meer waard. Destijds heb ik ruim 400 euro uitgespaard. Het horloge kwam compleet met afgestempelde garantie waarmee je gewoon naar een dealer kan gaan als er iets mis is.
Welkom hier, GBW! Je hebt al in de gaten dat het merk Seiko hier niet stuk kan. En terecht ook, want zoals je zelf al opmerkt, is er met dit merk niets mis.
Als je zo leest hoeveel Dreski heeft bespaard met zijn internet-aankoop, dan zou ik dat ook maar eens overwegen. En ga vooraf even kijken bij een juwelier om het horloge eens aan je pols te hangen en te voelen.
Is EU toch? Niks aan de hand. Engeland heeft nu de BTW verlaagd tot 15% om de economie te stimuleren. De prijzen zullen dus goedkoper worden. Dit i.c.m. de lage Pond maakt Ebay.UK nu een paradijs voor horlogeverzamelaars.
Mooi he nooit economie gehad maar wel altijd weten waar je de beste deals kunt krijgen.
Ik zou ook gewoon online bestellen bij een eBay-seller met goeie reputatie en inderdaad: Engeland is een shoppers paradise aan het worden omdat het lid is van de EU en de koers van het pond gestaag zakt.
Ik heb nog één vraagje.
Hebben andere merken alternatieven voor deze Seiko Velatura reeks ? Hoeft niet helemaal hetzelfde te zijn natuurlijk, maar wel goed afgewerkte horloges met mooie techniek in ongeveer dezelfde prijsklasse.
Zelf zag ik de Tissot Touch, maar dat is qua uiterlijk niet helemaal mijn smaak.
Welkom GBW! Seikos zijn niet stuk te krijgen en vind de Velatura denk ik wel de mooiste seiko die momenteel te koop is. Veel succes met het (online) kopen ervan en kijk uit naar de fotos!