Even voorstellen (en meteen maar mijn nieuwe Citizen Promaster Land PMD56-2591 laten zien)

Hartelijke welkom op HF! En wat een geweldig leuke openingspost! Ik heb er van genoten. Ik zie uit naar je volgende draadje, wat dat ook zal zijn.

Leuke intro en review👍

Heel leuk, iedereen zou zich op deze manier moeten voorstellen :+1::+1::+1::+1::+1:

Welkom en een zeer leuke review!

Welkom en van harte met je nieuwe aanwinst in de collectie

Welkom!!

Wow :blush: wat een warm welkom hier, dat voelt goed! Dank allemaal voor de leuke berichten

Welkom. Leuke review.

Van harte welkom hier en meteen een dijk van een introductie, top!

Welkom en lekkere binnenkomer :thumbsup:

ben wel benieuwd naar dat doomed saffier :skull_crossbones: :joy:

1 like

Welkom!
Ja gave klok! :thumbsup:
Heel robuust en allround, zou een goeie zijn voor
een one piece collection.

Is het een monocoque?
En waar zijn de twee pushers voor?

iig veel plezier ermee!

Grt.

Lol ik zie het nu ook :joy:

Drex het is geen monocoque zoals het oudere model PMT56-2731 (“PMT” staat bij Citizen voor Promaster Tough). Nieuwe monoblocks van Citizen bevinden zich nu in de BN reeks, bijvoorbeeld de BN0111-54E en de BN0110-57E. Aangezien ik nog geen monoblock horloge heb in mijn collectie heb ik daar wel naar gekeken, maar ik vond de PMD56 aantrekkelijker. Er is overigens ook een zwarte versie met gele secondewijzer en donkere bezet, de PMD56-2592. Hoewel ook aantrekkelijk, doet die het in mijn ogen minder goed wat looks betreft (pic van internet):

De pusher onder de kroon op de case is overigens bestemd voor de bediening van de atoomklok synchronisatie. De mini button boven de kroon is voor een reset (met een tandenstoker) maar heeft ook andere functies (zoals schakelen tussen Engelse en Japanse dagaanduiding). Als je het zelf wilt checken hier een link naar een manual.

2 likes

Leuke binnenkomer en review! Ook mooi dat de verzender van het horloge er een persoonlijke kaart bij heeft gedaan.
Veel plezier met deze aanwinst!
Gr.Wander

Wow, heel mooi horloge! Waar heb je deze gevonden / besteld?

1 like

Op Global Rakuten in Japan. De shop heet Wassyoimura JAPAN. Let wel op. Je betaal in NL zo’n 25% bijkomende kosten. Succes!

Bedankt! :slight_smile:

1 like

Gefeliciteerd met dit werkelijk prachtige horloge, hij staat bij mij nog op de verlanglijst.

1 like

Dank Bert!

1 like