Even voorstellen en mijn bescheiden collectie

Hallo,

Ik lees nu ongeveer een maand een beetje mee met het forum en heb nu toch eindelijk besloten om me aan te melden en ik vind het wel netjes (en leuk) om me even voor te stellen.

Mijn naam is Sven, 33 jaar en woon in de provincie Utrecht. Ik ben werkzaam in de IT in een groot ziekenhuis. Van huis uit ben ik veelvuldig in aanraking gekomen met horloges omdat mijn ouders bijna 40 jaar een winkel hadden, waarvan de grootste tijd (in ieder geval van voor ik geboren was) ook met horloges. Ze verkochten vooral horloges uit het “populaire” segment (o.a. Lorus, Citizen, Casio, Seiko, Pulsar, Swatch en later ook Rodania, Danish Design en nog veel meer wat ik al lang vergeten ben). In dit segment heb ik dan ook heel wat horloges zien passeren. Nu de winkel weer al even dicht is begin ik dit toch wel een beetje te missen en ben ik deze hobby weer wat op gaan pakken. Ik ben nu dan ook wat meer aan het kijken naar de wat mij minder bekende horloges en kwam zo op dit forum terecht.

Alhoewel ik er niet direct een hele collectie aan over gehouden heb (je krijgt zo wel eens wat), heb ik toch ook een aantal leuke horloges (vind ik in ieder geval) :

(Sorry voor de nogal donkere foto’s.)

• Seiko Chronograaf (7T62-0DJ0, Quartz)

Een simpele elegante chronograaf. Het werkpaard uit de collectie.

• Seiko Kinetic (5M42-0E49, Kinetic)

Deze heeft jammer genoeg flinke gebruikssporen en ook is de accu aan vervanging toe. Ik weet echter niet of het de moeite waard is om deze te laten reviseren. Het is echter wel een erfstuk van mijn vader (die deze dus erg veel gedragen heeft), dus heeft wel enige sentimentele waarde. Ook de band is dringend aan vervanging toe mocht ik hem willen gaan dragen.

• Pulsar Spoon (W850-4050, Digitaal, Quartz)

Een zeer apart horloge uit de jaren 90 en volgens mij redelijk zeldzaam. Deze heeft een hele leuke interface met leuke overgangen e.d. (Te zien op onderstaand filmpje, niet helemaal hetzelfde horloge, maar wel dezelfde interface en functies.) [video]http://www.youtube.com/watch?v=aUb1NKGzeAE[/video] Alleen is de (rubberen) band kapot en deze is niet meer te verkrijgen. Hij heeft ook erg aparte maten en een aparte sluiting. Deze heb ik dan ook al heel lang niet meer gedragen, maar ik heb er vorige week een nieuwe batterij in gedaan en hij doet het nog perfect.

• Rodania Chronograaf (Quartz)

Ook een leuke elegante chronograaf, en deze heeft een mooie blauwe dial.

• Rodania Dakar Chronograaf (Quartz)

Ook een (volgens mij) redelijk zeldzame chronograaf met het dakar logo aan de binnenkant van het glas en op het deksel. Ook dit is weer een erfstuk van mijn vader.

En dan een recente aankoop (om de hobby aan te zwengelen) :

• Haemmer H-03 (Automaat, Miyota)

Een flinke knots en mijn eerste automaat. Heeft tevens een doorkijk achterkant.

Ik heb ook nog ergens wat oudere horloges liggen die ik al jaren niet meer draag en bijgevolg ook niet meer weet te liggen. Deze ga ik binnenkort ook nog eens opzoeken. Ook had mijn vader nog wat horloges die ik niet interessant vind (o.a. een zeer zeldzaam digitaal duikhorloge van Seiko, waarvan ik hier op het forum een iets simpelere versie tegenkwam op het verkoopgedeelte).

Op het ogenblik hou ik het verkopersgedeelte goed in de gaten zodat ik eventueel mijn collectie wat kan uitbreiden. Ik heb dan ook al wat leuke dingen voorbij zien komen. Ik zag ook al wat andere sites vermeld worden in discussies en ook daar heb ik al heel mooie horloges voorbij zien komen. Voorlopig wil ik me vooral concentreren op niet al te dure automaten, alhoewel ik toch ook wel zeer verlekkerd zit te kijken naar de Panerai’s. Maar ik weet niet of ik direct al zoveel geld uit wil geven.

Welkom op dit geweldige forum en ook leuke fotos met weer klokjes die je niet vaak ziet. Inderdaad leuk filmpje met die overgangen naar andere functies.

veel groetjes Lenno

Welkom :~.

Welkom en veel plezier hier op het forum!

gr.Joep

Welkom Sven (tu)

Mooie diverse collectie heb je.

Leuk dat je ouders vroeger in horloges deden, wel tergend om te weten dat ze dus ook 6105’s (daar ze in Seiko handelden) gehad hebben met doos en papieren die nu een kapitaal waard zijn.

Veel plezier op dit leerzame forum.

Welkom! Misschien kan Rob van Monsterwatches je vaders erfstuk een 2e leven geven.

Welkom en je hebt een leuke collectie met
voor mij onbekende horloges.
Veel plezier op het forum.

Mijn beste,

Sven, van harte welkom op dit markante horlogeforum.
Een forum welke zich met fierheid ontfermt over het voortschrijden der tijd.

Leuk overigens dat je ouders een horlogewinkel hadden.
En wat jou horlogecollectie betreft:
“eenheid in verscheidenheid”!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Welkom en bedankt voor het delen. Het is altijd leuk om iemands collectie te zien. (tu)

Allen bedankt en volgens mij gaat me dat hier wel bevallen…

@BreitlingBerend : Ik kan me de 6105 in ieder geval niet herinneren, maar dat zegt niet zo veel… Ik heb me nooit echt bezig gehouden met de duikers.

@marnix.moed: Bedankt, ik had zijn site inderdaad ook al langs zien komen op het forum en over zijn kunnen gelezen. Ik zal zeker eens informeren. En ik heb ook al naar de erg leuke 5’s zitten kijken.