Even voorstellen en mijn eerste herstelproject

Welkom. Leuk project met grote ambitie. Wat is de maat van de plaat?

1 like

Dank je! Het horloge heb ik hier nu niet bij de hand maar ik heb ergens anders als het goed is dezelfde gevonden. Volgens mij is de wijzerplaat 28.5 mm, maar ik zal het vanavond thuis eens nakijken.

Ik dacht het en daarom vroeg ik het. Als 28.5 passen er wellicht meerdere uurwerken achter.

1 like

Dat is goed om in het achterhoofd te houden, thanks! Als ik geen AS 2066 kan vinden ga ik daar zeker naar kijken. :smiley:

Leuk! Veel succes en hopelijk zien we een fraai eindresultaat binnen niet al te lange tijd

1 like

Welkom op ons mooie forum.

1 like

image

2 likes

Welkom op dit forum.
Aansluitend op dit topic, kan ik je meedelen dat ik binnenkort weer een clinic, workshop, ga geven voor de sleutelaars die mijn eerdere clinic hebben gevolgd en die meer techniek en kennis willen opdoen.
Er zijn inmiddels ook liefhebbers die ook een dergelijke clinic willen volgen.
Dus binnenkort zal er weer worden gestart met clinics in Rotterdam op een dinsdagavond.
Beginnende sleutelaars hebben wel een basis gereedschap set nodig.
Die is o.a. leverbaar door Peter v.d. Kraats, Hij staat op de rikketik beurs en heeft zijn bedrijf in Capelle a/d Ijssel. e-mailadres: peter@petervdkraats.nl
Er zijn nog wat plaatsen over voor de liefhebbers die willen aansluiten bij de komende clinic, graag een PB met persoonlijke gegevens naar mij.
Voor de benodigde set basis gereedschappen kan je contact opnemen met Peter v.d. Kraats.

3 likes

Weet iemand in (de buurt van) Breda een horlogemaker te vinden die tritium lume kan/wil vervangen met superluminova (of iets anders dat niet radio actief is haha)? Antwerpen mag ook, daar ben ik ook vaak.

Als iemand een idee heeft wat dat zou horen te kosten is die info ook welkom, dan weet ik waarmee ik rekening mee moet houden.