Even voorstellen, en mijn horlogewensen

Goedendag horloge liefhebbers,

Even voorstellen. Mijn naam is Jay en vanaf 2023 met de Seiko 5 SNKL43K1 begonnen. In die periode wat Seiko’s om de pols gehad maar de hobby begon een beetje te verwateren.

Tot eind december 2025 waarna ik onder andere deze prachtige Citizen promaster NY0040 heb aangeschaft. Als ode aan de enige echte 007 Sean Connery de rubberen band verwisselt met een NATO bandje. Erg gek op dit horloge door de esthetiek en ISO certificering perfect voor zowel op vakantie als op kantoor !

Ik hoop in de toekomst een Omega Seamaster 300M of de Tudor Black Bay in blauw te kunnen aanschaffen.

Tot horens.

Groet,

Jay

80 likes

Welkom Jay. Mooie citizen heb je daar.

1 like

Welkom :grin:

1 like

Welkom en een mooie NY0040, veel plezier ermee. Zit een mooie geschiedenis achter met de Italiaanse marine, zoek maar eens op.

1 like

Jay, welkom op HF!

1 like

Welkom! Toffe Citizen duiker! Staat goed, die 007 NATO.

1 like

Welkom op het forum :+1:

1 like

Allereerst v harte welkom om t forum!

Betreft je Citizen, hij heeft geen ISO certificering omdat hij niet getest is door n instituut.
Wel is hij naar de ISO normen voor n duikhorloge gebouwd.

Zo kan n horloge naar chronometer specificaties zijn gebouwd en afgesteld, maar als hij geen testen heeft gehad bij n instituut dan heeft t geen COSC certificering.

2 likes

Dat wist ik niet. Dank voor de info, Marnix

1 like

Welkom

1 like

Dat is ook t fijne vh forum waar we v elkaar kunnen leren.

Overigens is de ISO 6425 norm ook aan verandering onderhevig. Zo zitten we sinds 2018 in de 4e versie.
En daardoor kunnen oudere horloges met minder WR toch n Diver watch zijn.

Enneh, je kunt nog altijd pronken dat je Citizen ISO normering heeft :wink:

1 like

Welkom :partying_face:

1 like

Uitstekende combo Jay! Welkom!

1 like

Welkom!

1 like

Welkom Jay op HF :wave: :blush:

1 like

Welkom!

1 like