Even voorstellen en mijn speedy

Goedemorgen allemaal,

Na al geruime tijd als gast rondgekeken te hebben op dit geweldige forum, toch maar even de tijd genomen mijzelf in te schrijven. Het horloge virus heeft mij sinds begin dit jaar echt te pakken.

Mijn naam is Eric, zelfstandig ondernemer, uit Voorburg. In het bezit van o.a. een Omega Speedmaster professional cal 861 uit (vermoedelijk) eind jaren 80, een Poljot Strela en nog een jaren 90 quartz Seiko chonograaf.

Mijn trots is natuurlijk de speedy (zie de foto’s) met een zwarte Omega crocoband en omega sluiting. Binnenkort komt er een saffierglas achterkantje op zodat ik het mooie loopwerkje kan zien :slight_smile:

Cheers
Eric

Welkom Eric, mooi hè zo’n Speedy.
Veel lees, post en kijk plezier gewenst op dit prachtige forum!

mvg, Frans

Welkom Eric mooie Speedy heb je veel lees en kijkplezier gewenst.

GR harb

Dank jullie wel voor de hartelijke ontvangst!
Plezier ga ik zeker beleven hier :slight_smile:

Nog iets anders:
Weet iemand toevallig een goede horlogemaker in Den Haag e.o. voor Omega onderhoudsbeurten?

Cheers
Eric

Welkom! Loop eens binnen bij Gerard Nijenbrinks van Horlogeplatform Nederland in het Noordeinde (vlak bij Mauritskade). Een liefhebber en kenner van Omega. Maar wat je ook doet, stuur het niet naar Omega Brussel (als je er gehecht aan bent) :slight_smile:

hans

Mijn beste,

Van harte welkom Erik op dit misschien wel meest informatieve horlogeforum binnen onze contreien!!

En voor wat betreft een goede horlogemaker, kan ik je Frans de Groot (Horlogereparaties te Gouda) van harte aanbevelen.
Het is dan wel niet in de regio Den Haag, maar zo’n half uurtje verder rijden is beslist de moeite waard.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Hallo Eric,

Hartelijk op dit forum.
Van deze stap zul je geen spijt krijgen.

Groet,
Flip.

Welkom.

Mooie Speedy. Toch wel een tijdloos design.

Poljot Strela heb ik ook, speedy (nog) niet. Zoek er zelf nog eentje maar dan nog meer vintage, dus… wordt hopelijk zeer binnenkort vervolgd.

Welkom! Mooie Speedy!

Welkom en als gezegd, mooie Speedy! Veel plezier hier!

Je interesse gaat vnl. uit naar vintage?

Welkom op dit forum. De Speedmaster ziet er fraai uit.

Ik ben wel een beetje benieuwd naar de Strela. Een originele of een re-issue?

Hi Eddy,

Kwa interesse vind ik vintage het interessants echter kunnen mooie moderne uurwerkjes mij ook interesseren :slight_smile: Maar de speedy vind ik echt tijdloos.

Cheers
Eric

Hi Tom,

Dank je wel. Mijn Strela is een re-issue volgens mij uit ergens 2000 of zo. Leuke klok die ik alleen even moet laten servicen. Het loopt niet lekker op tijd en de chonograafknoppen gaan wat zwaar. Ik zal wel wat fotos posten van de Strela.

Cheers
Eric

Hallo Eric,

De re-issues van de Strela zijn best te pruimen, maar ik hou het toch maar op de originelen;)
Zeg maar de periode tot het einde van de Soviet Unie.
Leuk dat er toch aardig wat forumleden zijn die Russen in de collectie hebben(tu)

Toendertijd eens gekocht omdat ik de Strela er mooi uit vond (vind :wink: ) zien. Zijn toch leuke klokken die Russen en ook goed betaalbaar :slight_smile:

Cheers Eric

Ik zal Frans eens bellen. Bedankt voor de tip!

Cheers Eric

Ik heb even contact gehad met Gerard maar hij stuurt ze toch ook op naar Omega. Is het echt zo’n ramp bij Omega service?

Cheers Eric

Even een update: afgelopen week bericht gekregen van de Omega archives dat mijn speedy niet uit eind jaren 80 stamt maar uit 1995 :(. Ik dacht al zoiets omdat mijn speedy een moderne dial heeft (post 90) en het serienummer gegraveerd heeft staan in de kast. Maar goed, vind hem nog steeds een topper.

Het goede nieuws is dat ik bij Watchdeal.de een Omega Planet Ocean 45.5mm met oranje bezel op staal in bestelling heb staan :~
Natuurlijk volgen de foto’s als ik hem binnen heb :smiley:

Cheers Eric

Welkom,
Speedy rules.

groets,
rombo

Eric4all Schreef:

Het goede nieuws is dat ik bij Watchdeal.de een
Omega Planet Ocean 45.5mm met oranje bezel op
staal in bestelling heb staan :~
Natuurlijk volgen de foto’s als ik hem binnen heb
:smiley:

En nu maar kamperen bij de brievenbus:D