Het heeft even mogen duren voordat ik me voorstelde. Ik denk dat ik ondertussen toch al een paar jaar enthousiast meegluur maar echt posten is niet zo mijn ding. Maar nadat ik twee weken geleden wat van @piede had gekocht moest ik er toch maar eens aan geloven.
Ik ben Jeroen, woon in het midden van het land en heb ondertussen een bescheiden collectie opgebouwd. 3 van mijn horloges komen ondertussen van het forum (met dank aan @Sean010, @KoosR en @Piede).
Het leuke van het forum vind ik de verhalen, technische uitleg en natuurlijk de plaatjes. Het forum heeft naast kennis en enthousiasme ook mijn smaak beïnvloed. Was ik voorheen van Zwitsers en +40mm, nu vind ik vooral de Japanse merken erg gaaf die wat eleganter om de pols vallen. Met name Citizen vind ik een sympathiek merk.
Goed, even terug naar mijn ontmoeting met @piede. Hij had een horlogebox van Citizen te koop staan voor een schappelijk bedrag. Ook wist ik van het forum dat hij een leuke collectie The Citizens in zijn bezit had. Dus bij het maken van een afspraak om de box op te halen meteen even gevraagd of ik naar zijn collectie mocht gluren. Hij liet mij er 2 zien, waarvan 1 een AQ4100-57L was. Daarvan wist ik dat hij deze vrij recent tekoop had gezet maar twijfelde en zodoende ook weer had ingetrokken. Lang verhaal kort, ik kocht eerst de box en een paar dagen later de AQ4100…soms kan het snel gaan
Kort over de AQ4100: echt een fantastisch horloge! Draagt ongelofelijk comfortabel door het titanium; vederlicht. De blauwe sunburst dail is eindeloos mooi en dan nog die blinkende wijzers en indices. Het is direct mijn meest favoriete horloge geworden!
Laat niet weg dat ik nog wensen heb: Mijn droomhorloge is The Citizen Chronomaster 25th anniversary met de witte Tosa Washi dail met platina folie snippers! En een Rolex Milgauss zou ik ook graag ooit aan mijn collectie willen toevoegen.
Tijd voor plaatjes!