Ha allemaal!
Ik lees al enige tijd mee op dit forum: eerst zonder account en sinds kort met een account. Omdat het lezen hier en de hobby mij erg aanspreken, leek het me leuk om mezelf ook eens voor te stellen.
Mijn naam is Rob, ik ben 32 jaar en ben sinds enkele jaren geïnteresseerd in horloges. Die interesse begon eigenlijk al op mijn 8e verjaardag, toen ik mijn eerste horloge kreeg (die ik overigens nog steeds in bezit heb
). Ik heb dat horloge een aantal jaren gedragen, waarna het uiteindelijk in de kast belandde. In mijn puberteit kreeg ik van mijn ouders een nieuw horloge, dat ik lange tijd droeg, maar dat later ook weer in de la verdween.
Een aantal jaar geleden stond ik op het punt om een TAG Heuer Formula 1 aan te schaffen. Na lang twijfelen heb ik die stap uiteindelijk toch niet gezet. Omdat ik veel sport en het prettig vind om mijn activiteiten en data (ook tijdens rustperiodes) bij te houden, ben ik toen uitgekomen bij een Garmin Epix Pro Gen 2. Toch bleef ik kijken naar analoge horloges. Uiteindelijk heb ik de Epix weer verkocht en gekozen voor een kleinere variant, die ik zo’n anderhalf jaar heb gedragen. Maar ook toen bleef het gevoel knagen dat ik graag weer een “echt” horloge wilde.
Inmiddels wist ik al wel dat de TG Formula 1 geen optie meer was, ik wilde toch echt een automaat. Na lang twijfelen tussen in eerste instantie een Tudor Black Bay 58 rood/rood en een Pelagos 39 mm, heb ik uiteindelijk een afspraak gemaakt bij de AD om de Tudor Pelagos 39 mm te bekijken. Tijdens dat bezoek was de BB58 rood/rood niet op voorraad (achteraf misschien maar goed ook), maar de twijfel sloeg opnieuw toe toen ik de BB58 blauw/blauw zag. Na alles zorgvuldig te hebben afgewogen, heb ik uiteindelijk toch voor de Pelagos gekozen. Tot op de dag van vandaag heb ik daar absoluut geen spijt van, wat een prachtig horloge!