Twee jaar geleden ben ik besmet geraakt door het horlogevirus. En niet zo’n beetje ook. Er gaat eigenlijk geen dag voorbij dat ik niet even op een paar horlogesites kijk, waaronder deze.
De aanleiding was dat ik een oude Omega van mijn opa vond bij het opruimen van mijn speelgoed van vroeger. Deze had ik gekregen toen ik veel te jong was om te beseffen dat het iets heel waardevols was en was ik eigenlijk helemaal vergeten. Hij lag in een bak met LEGO, bizar.
Ik heb hem laten opknappen bij Amsterdam Watch Company en dit was het resultaat.
Bij mijn zoektocht naar meer informatie over de Memomatic raakte ik steeds meer geïnteresseerd in horloges en een tweede aankoop was snel een feit.
Mijn laatste aanwinst is deze Omega Geneve.
Mooie wijzerplaat vind ik.Het enige wat ik jammer vind is dat de band helemaal glad en glanzend is gepoetst. Ook zit er rek in de band. Binnenkort maar een beurtje.
Wat een prachtstukken, vooral de memomatic ziet er geweldig uit, en prachtig vintage! Dat je het tussen het Lego van was gek, maar daarbij komt wel dat Lego ook fantastisch is dus dat maakt de gedachte al beter.
Van harte welkom op dit misschien wel meest informatieve horlogeforum binnen onze contreien.
En de aftrap is goed begonnen, getuige jou twee bijzonder fraaie Omega’s.
Ik ben zelf ook erg blij met de Memomatic. Een mooi aandenken en hij gaat om die reden ook zeker niet meer weg. Ik heb begrepen dat mijn Opa hem zelf niet lang heeft gedragen, omdat hij hem te zwaar en te groot vond.
Later kocht hij een Pontiac en die moet ook nog ergens zijn.
Gave Omega’s! Zou je de maten van de Memomatic eens willen melden? De 2e kroon dient waarschijnlijk voor de instelling van het alarm, welke je af kunt lezen mbv. de pijl op de cirkel. Tot zover wil het nog wel, maar het binnenste gedeelte van de wijzerplaat heeft ook een streepje (dat net voor de “11” staat) weet je waar dat voor dient of hoe dat werkt?
En, o ja, van harte welkom natuurlijk!
Zowel het pijltje als het streepje zijn inderdaad om het alarm in te stellen. Het pijltje staat voor de uren en het streepje voor de minuten. Je kunt dus het alarm op de minuut precies zetten. Erg mooi.