Even voorstellen en nieuwe Omega

Beste Allemaal,

Ik zal mezelf eerst even voorstellen

Twee jaar geleden ben ik besmet geraakt door het horlogevirus. En niet zo’n beetje ook. Er gaat eigenlijk geen dag voorbij dat ik niet even op een paar horlogesites kijk, waaronder deze.

De aanleiding was dat ik een oude Omega van mijn opa vond bij het opruimen van mijn speelgoed van vroeger. Deze had ik gekregen toen ik veel te jong was om te beseffen dat het iets heel waardevols was en was ik eigenlijk helemaal vergeten. Hij lag in een bak met LEGO, bizar.

Ik heb hem laten opknappen bij Amsterdam Watch Company en dit was het resultaat.

Bij mijn zoektocht naar meer informatie over de Memomatic raakte ik steeds meer geïnteresseerd in horloges en een tweede aankoop was snel een feit.
Mijn laatste aanwinst is deze Omega Geneve.

Mooie wijzerplaat vind ik.Het enige wat ik jammer vind is dat de band helemaal glad en glanzend is gepoetst. Ook zit er rek in de band. Binnenkort maar een beurtje.

Bedankt voor het lezen

Welkom.

En WOW wat een mooie horloges !!

Veel plezier ermee.

Bas

Welkom hier,dit zijn twee hele mooie klokjes in het bijzonder van je opa.

GR harb

Welkom op dit forum. Mooie horloges heb je(tu)

Een Memomatic zien we niet veel. Leuk setje!

Van harte zeg. De memomatic is helemaal top!

El penumbra Schreef:

Van harte zeg. De memomatic is helemaal top!

Niets aan toe te voegen! Mooi!!

hans (tu)

Wat een prachtstukken, vooral de memomatic ziet er geweldig uit, en prachtig vintage! Dat je het tussen het Lego van was gek, maar daarbij komt wel dat Lego ook fantastisch is dus dat maakt de gedachte al beter.

Héél gaaf die Memomatic. Ik zal mijn bak lego van 30 jaar geleden ook weer eens opzoeken.

:smiley: Heb ik gelijk gedaan…helaas…wel lego maar geen horloges…

Prachtige omega’s!!

Welkom op het forum!!

Groet, Justin

Memomatic TOP:~
Groet
Iwan

Van harte welkom op dit geweldige forum en je komt meteen binnen met 2 prachtige Omega’s, geweldig (tu)

Veel lees, kijk, post en leer plezier gewenst!

mvg, Frans

Beste JoMaNi,

Ik heb hier nog wat kisten LEGO staan,ook oud.
Wil jij hier niet even doorheen roeren en dan nog zo;n mooie Memomatic te voorschijn toveren.

Prachtige horloge om je horlogeverzameling mee te beginnen, veel plezier.

Mijn beste,

Van harte welkom op dit misschien wel meest informatieve horlogeforum binnen onze contreien.
En de aftrap is goed begonnen, getuige jou twee bijzonder fraaie Omega’s.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Dank voor alle reacties!!

Ik ben zelf ook erg blij met de Memomatic. Een mooi aandenken en hij gaat om die reden ook zeker niet meer weg. Ik heb begrepen dat mijn Opa hem zelf niet lang heeft gedragen, omdat hij hem te zwaar en te groot vond.

Later kocht hij een Pontiac en die moet ook nog ergens zijn.

Gave Omega’s! Zou je de maten van de Memomatic eens willen melden? De 2e kroon dient waarschijnlijk voor de instelling van het alarm, welke je af kunt lezen mbv. de pijl op de cirkel. Tot zover wil het nog wel, maar het binnenste gedeelte van de wijzerplaat heeft ook een streepje (dat net voor de “11” staat) weet je waar dat voor dient of hoe dat werkt?
En, o ja, van harte welkom natuurlijk!

Beste Aguja,

Zowel het pijltje als het streepje zijn inderdaad om het alarm in te stellen. Het pijltje staat voor de uren en het streepje voor de minuten. Je kunt dus het alarm op de minuut precies zetten. Erg mooi.

De kastgrootte zal ik even opmeten vanavond.

Laat ik nog even weten.

Gr

De maten van het horloge zijn: 40mm breed zonder kroon, 43mm hoog en 14 mm dik. De bandaanzet is 22 mm.

Groeten

JoMaNi

Waw, indrukwekkende maten voor een vintage! (tu)

JoMaNi Schreef:

De maten van het horloge zijn: 40mm breed zonder
kroon, 43mm hoog en 14 mm dik. De bandaanzet is 22
mm.

Groeten

JoMaNi

Mooie afmetingen voor een vintage, echts iets voor mij :wink: