Ik heb al veel Seiko’s gehad, maar deze had ik nog nooit gezien. Zes jaar geleden is er eentje voor 575 dollar verkocht op WUS, maar buiten dat geen idee, ik ervaar het als een obscure limited, of misschien iets voor de Aziatische markt.
Ik wacht hier even op. Gewoon tegen retail met wat korting.
Welkom Leon!
Mooie bijzondere collectie heb je! Ik heb ook voornamelijk Seiko’s, waar ik ook heel blij mee ben. Je verzameld dus alleen limited editions? Je zou ook eens naar de Turtles kunnen kijken. Die zijn ook erg leuk! Daar zitten een paar mooie limited editions tussen.
Het is hier in ieder geval een unieke verschijning. Was voor de Thaise markt, een 2015 collab met Dr Namjai animal protection foundation (behandeling van zieke zwervende dieren) in Bangkok. De SRP649K1 zie ik op Thaise sites voor 900/1000 euro. Wat deze gebruikt kosten is lastig gezien het beperkte aanbod in de markt.
Dan denk ik dat ik een goede deal heb gedaan:sweat_smile:
Ik heb hem van een verzamelaar in Nederland gekocht voor 300 euro
zo als ik al had vermeld ongedragen in de verpakking met ovp en certificering
Welkom Leon op dit prachtige forum vol informatie en inspiratie!
Vooropgesteld dat jij vooral moet kopen wat jij leuk/mooi vindt, wil ik het volgende advies geven.
Ik zou je adviseren even een stapje terug te doen om te voorkomen dat jij straks een overdadige verzameling Seiko’s hebt. Misschien even kijken naar andere horlogemerk en -modelen in de immens grote en brede horlogehandel.
Dit puur ingegeven uit eigen ervaring, waarbij ik zelf in relatief korte tijd meerdere horloges van hetzelfde merk kocht; eerst was dat ook Seiko en later Tissot.
Dat haalde op een gegeven moment de magie van het merk voor mij weg en kwam de gedachte “weer een…”.
Dit heeft geresulteerd in een recente opruiming waarbij ik afscheid heb genomen van een aantal horloges.
Is het spijt? Nee, dat niet. Maar het is wel een leerweg geweest en die wil ik dan ook graag met jou delen. Vandaag de dag (lees: met de kennis van nu) zou ik dus andere keuzes hebben gemaakt.
Dat wil overigens niet zeggen dat dit voor jou ook zo zal werken natuurlijk. Iedereen zijn eigen beleving van de hobby/liefhebberij. En ook iedereen zijn eigen beoogde doel.