Even voorstellen, en tegelijk een vraag

Hallo,

ik ben een fanatiek volger van dit forum maar heb mij tot nu toe afzijdig gehouden van het plaatsen van berichten. Sinds een half jaar ben ik mij gaan orienteren op horloges en ben sindsdien een groot fan van dit mannensieraad. Dat komt met name door de grote diversiteit van de horloges die beschikbaar zijn, de klasse die ze uit kunnen stralen en het feit dat uiterlijk vaak markant is en regelmatig bedriegt!

Ik ben een student en ben erg actief in sport, zoals fitness, fietsen en hiking. Ik houd verder ook erg van reizen. Horloges die mij erg aanspreken zijn Omega’s (in het algemeen), IWC Portuguese en de Fortis Flieger Chrono. Van de laatste heb ik een foto toegevoegd omdat ik hem naar mijn mening te weinig voorbij zie komen op de meeste horlogeforums.

Deze horloges zijn op het moment ver buiten mijn budget, maar ik vind het zonde om tot die tijd rond te lopen met een naakte pols… Daarom ben ik ook al enige tijd op zoek naar een horloge. Tot nu toe is dat nog met weinig succes en dacht dat ik miscchien wel wat kenners om hulp kon vragen.

Ik ben op zoek naar een sportief, stoer en stijlvol horloge. Een beetje een alleskunner dat zowel casual als zakelijk representatief is. Ik vind het belangrijk dat het kwalitatief een goed horloge is (bij voorkeur een Zwitsers uurwerk). Daarnaast nog een erg belangrijk punt is dat het horloge een grotere diameter heeft. Oversized hoeft niet maar het mag tenminste 42mm zijn, omdat ik dat wat vlotter en moderner vind. Verder maakt de band mij niet zoveel uit; metaal, leder of nato kan allemaal erg mooi zijn maar dat is sterk verschillend per horloge.

Mijn beperking is voornamelijk mijn budget van om en nabij 200-300 euro. Op het moment heb ik wel iets op het oog, maar wil graag jullie mening weten over het merk en of jullie misschien nog wat alternatieven weten?!

Het gaat om de Wenger Commando 70705.XL:

Ik hoor graag jullie reactie!

Zou je niet liever een mechanisch horloge willen hebben ? Naast Zwitserse zou je ook eens naar Japanse horloges kunnen kijken b.v. Seiko / Orient. Die doen in die prijsklasse yeker niet onder voor een ’ Zwitser ’ uurwerk.

Recent surfwerk leverde mij b.v. deze Orient CDH00002B0 op voor op mijn lijstje, de prijs is ongeveer € 280,- met power reserve en dual timer. Kan je denk ik overal mee aankomen. En zwaar value for money.

Je zou ik eens kunnen kijken voor bv een Steinhart. Mooie, goede en zeker goed betaalbare automaten. Binnen je budget zou je makkelijk een gebruikte moeten kunnen scoren. Mooie wenslijst heb je trouwens, in ieder geval succes met je keuze.

seiko heeft ook leuke chrono’s (quar tz) www.monsterwatches.nl christopher ward heeft ook wel eens een opruiming met leuke chrono’s.

Of door sparen.

Die Fortis vind ik ook geweldig!

Met eenzelfde situatie als jouw qua sport, leeftijd en levensstijl geef ik altijd de voorkeur aan duikers, gewoon omdat ze robuust en goed waterresist zijn. Als ik jou was zou ik een gebruikte Oris duiker aanschaffen, m.i. tophorloge’s! en automaat, dat geeft mijzelf altijd wat meer voldoening.

Succes!

Groet,

Rene

De Wenger ken ik niet maar het is wel een hele mooie.
Alternatieven heb je hier genoeg voorbij zien komen maar baseer je aankopen op je eigen gevoel en laat je niet beïnvloeden door de mening van anderen.
Koop iets dat je zelf graag wil en er zullen er vast nog wel meer komen daarna.

Succes en veel plezier op het forum.

De fortis flieger is een van mijn all time favourites op de bruin lederen band!

De wenger die je afgebeeld hebt lijkt mij een goede keuze.

En als suggestie misschien een steinhart ocean one?

Is ook een allround horloge met een automatisch uurwerk van eta.

http://www.steinhartwatches.de/index.php?id=67&artnr=14&Sel_ID=9

Het is alleen geen chronograaf.

Vriendelijke groet.

N.Visser.

Mvg,Radjoe

Bedankt voor alle reacties en tips!

Ik zit nog steeds te denken wat ik zal doen. Die Wenger vind ik wel erg mooi maar hij is nog wel 530 euro… dat vind ik nogal aan de prijzige kant, plus als ik dat bedrag uit ga geven kan ik nog wel wat andere dingen vinden die leuker zijn.

De Steinhart’s zijn ook mooie apparaten, maar ook die zijn nog redelijk aan de prijzige kant. Ik zou namelijk het liefst toch een Chrono hebben omdat ik dat iets flitsender en sportiever vind. De diver is echt een mooi ding maar zou ik persoonlijk liever als 2e horloge hebben.

Dan de Orient’s zijn niet echt mijn smaak…

Tot slot nog even goed wezen kijken op de bekende monsterwatches site en kwam het volgende klokje tegen die mij wel aanspreekt:

Zie ook www.monsterwatches.nl
http://www.monsterwatches.nl/index.php/nieuwe-modellen/snda57n

En dan zou ik waarschijnlijk een grijze en/of zwart/grijze Nato bijbestellen. De redenering achter dit horloge is het feit dat ik hem erg stijlvol en toch sportief vind ogen. Hij lijkt mijnsinziens ook niet zo goedkoop als hij is. Daarnaast is de prijs zeer aantrekkelijk, mocht het toch tegenvallen dan is het in ieder geval geen onwijs dure aankoop geweest. Tenslotte is het een mooi formaat van 43mm.

Mijn enige zorg is echter dat ik hem in het echt misschien wat saai vind lijken. Vandaar de Nato band, want met staal is hij echt te saai. Het liefst zou ik hem zien met wat gele of oranje accenten (zoals de eerder beschreven Wenger).
Is zo’n Nato band trouwens makkelijk te vervangen? Dan kan ik namelijk makkelijk afwisselen om leuk te varieren met het horloge.

Graag jullie reactie!!

Welkom! (tu)

Als je je nieuw aan te schaffen horloge voor outdoor sporten wil gebruiken zou ik toch eerder voor quartz dan een automaat gaan.

Groeten,

Martin

Nato’s zijn zeer makkelijk te verwijderen. Je schuif ze namelijk tussen de bandpinnen door en dat is alles. Een Nato Grey is deftig en mooi. Je zou aan Rob kunnen vragen of er een andere (gele) (seconden)wijzer(s) op kunnen. Rob zou dat voor een paar tientjes kunnen doen. Mail 'm ff;

hharry Schreef:

Nato’s zijn zeer makkelijk te verwijderen. Je
schuif ze namelijk tussen de bandpinnen door en
dat is alles. Een Nato Grey is deftig en mooi. Je
zou aan Rob kunnen vragen of er een andere (gele)
(seconden)wijzer(s) op kunnen. Rob zou dat voor
een paar tientjes kunnen doen. Mail 'm ff;

't Verwijderen en plaatsen van nato’s is idd niet erg lastig. Kwestie van bandje door de pins schuiven. Maar het verwijderen van een metalen band is meestal wat lastiger zonder lug holes (gaten in de zijkant van de kast om de pins eruit te duwen). Daar zijn speciale tooltjes/vorkjes voor. Hou daar rekening mee als je vaak snel wilt kunnen wisselen. Met een leren of rubberen bandje zal 't al een stuk makkelijker gaan, wanneer de push pins randjes hebben. Dan kan je em met een (bot) mesje er zo uit wippen.

Met die oranje wijzertjes zou ik een zwarte band met oranje accenten ook mooi vinden. Bijvoorbeeld dat de stiksels orangje zijn. Maakt em meteen erg sportief. En met metalen band is ie misschien wat saai, maar wel gelijk erg netjes voor een nette gelegenheid (gala, bruiloft, etc.). Hou er overigens rekening mee dat bij veel merken achteraf een losse metalen band kopen relatief vaak duurder is dan een losse rubberen of leren bandje. En vaak zijn er ook relatief meer alternatieve rubberen en leren bandjes, dan metalen banden. Is maar een tip.

Veel suc6 met je keuze!