Even voorstellen en vraag amplitude Seiko5

Welkom Leon ,zo te lezen heb je al zinvolle adviezen gekregen en dus succes en veel plezier op het forum :+1:

1 like

Welkom Leon, veel plezier op HF :+1:

1 like

les-gens-tenant-welkom-331822971
op het HorlogeForum!

Wat betreft die Seiko 5: Voor een nieuw gekocht exemplaar is de amplitude wel erg aan de lage kant.
Als je verder geen problemen ondervindt bij het gebruik is het misschien niet erg, oudere en zelf heel oude ‘vijfjes’ blijven (meestal) ook goed doorlopen met zo’n lage amplitude. Maar je hebt nu nog garantie, denk ik, dus misschien toch even er mee terug naar de leverancier?

1 like

Ja, ga ik doen! Bedankt voor je reactie!

Welkom, Leon en nog veel plezier op ons mooie forum.

1 like

Welkom hier bij HF !
Maar het gaat er toch om of hij op tijd loopt?
Dan maakt de amplitude toch niets uit lijkt mij.

1 like

welkom en veel leesplezier :+1:

1 like

Dank je! Hij loopt inderdaad redelijk goed op tijd. Maar zover ik begrepen heb zegt vooral de amplitude wel iets over de conditie van het uurwerk. Aangezien het uurwerk nu (vrijwel) nieuw is vraag ik mij wel af hoe het dan over vijf jaar loopt…

1 like

Beste forumleden,

Even nog een update voor de mogelijk geïnteresseerden. Verkoper heeft het horloge opgestuurd naar Seiko en het uurwerk is vervangen onder garantie. Vlak voor de Kerst het horloge terug ontvangen. Op de Timegrapher toont dit uurwerk betere specs dan het vorige:
240-255 in de horizontale posities en slecht 15-20 graden verlies in de hangende posities. Keurig; lijkt me zo.
Ben in ieder geval erg tevreden met de service van Seiko.
Groet,
Leon (TS)