Even voorstellen en vraag over klassiek zakhorloge

Beste forumleden,

Ik ben nieuw op jullie forum en stel mij graag even voor. Mijn naam is Ralph en ik woon in Gelderland.

Sinds enige tijd meer geïnteresseerd in horloges en heb zelf wat mooie exemplaren waaronder een Omega Geneve die van opa op mijn vader naar mij is overgegaan.

Ook heb ik een zakhorloge waarvan ik nog zoekende ben waar die vandaan komt. Wellicht dat iemand hier iets over kan vetellen? Zie foto’s.

Gr

Ralph

14 likes

4 likes

Ha Ralph,

Welkom en wat een mooie Geneve zeg. Mooi zo’n horloge met historie. Wat het zakhorloge betreft, er zijn genoeg kenners hier die weten of het wat waard is en wat het precies is. @wbcoupe is zo’n kenner bijvoorbeeld.

2 likes

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom op HF, Ralph! Gaaf, die Omega. Koesteren en lekker van genieten!
Kan je helaas niet helpen met het zakhorloge. Daar ligt mijn interesse niet. Maar, zoals al gezegd, zijn er zeker HF-leden die hier wel wat over kunnen vertellen. Wat heb je, naast de Omega, nog meer in de collectie?

Welkom bij de club Ralph.

Welkom op HF :slightly_smiling_face:

Te zien aan de stijl van het uurwerk zou ik het als een Engels zakhologe inschatten. Swansea is een plaats in Whales, dus dat ligt een beetje in dezelfde hoek.
Horloges uit het Verenigd Koninkrijk zijn alleen niet mijn specialiteit, dus verder kan ik er helaas niet veel over vertellen :blush:

1 like

Hartelijk welkom!

Welkom op HF!

Hier wordt iets geschreven over X(avier) Ganz
Verder wordt er aan klokken en zakhorloges van X. Ganz gevonden in google.

1 like

Dank allen. Ik ga eens verder kijken met de linkjes die geopperd zijn.

:whale2::whale2::whale2: :thinking:

Wales :white_check_mark: :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

:rofl:

1 like

Duikhorloges :wink:

O.k., nou aangezien we hier gek zijn op plaatjes…

Pics, please! :grin:

2 likes

Welkom :partying_face:

:rofl::rofl::rofl:
Zal ik autocorrect de schuld geven? :innocent::innocent:

Nee volgens mij heb ik dat toch echt zelf fout gedaan :grimacing::laughing:

1 like

Te mooi om te laten gaan, mijn naam is niet voor niets Harpoen :wink:

1 like

Inderdaad een inkoppertje… oh nee, inschieter :grin::bow_and_arrow::bow_and_arrow:
(Kan geen harpoen vinden :innocent:)

1 like