Welkom!
Welkom Melwin!
Welkom
Welkom!
Je weet inmidels dat alles opgelost zal worden.
Dit vond ik wel een heel goed idee trouwens, van de nood een deugd maken
Dank!
Hier heb ik op voorhand inderdaad al veel over gelezen. Ik vond het alleen gek aangezien ik voornamelijk problemen tegenkwam van die verspringende minutenwijzer en niet over onregelmatig lopende horloges. In ieder geval bedankt voor je reactie, het horloge op garantie terugbrengen lijkt mij dan ook de beste optie.
Bedankt!
Ah het zou leuk zijn als ik die ook eens tegenkom. Zijn in mijn eigen omgeving weinig die ik ken met dezelfde passie, dus het is altijd leuk als je die ergens anders wel tegenkomt
Ik ga eens kijken of ik in de komende 2 jaar nog eens een opdracht heb waar ik dit goed voor kan gaan gebruiken, want ik vind dit best een goed idee! Anders misschien de richtlijnen van dat project iets naar eigen richtlijnen aanpassen
Ik zou inderdaad een mail sturen naar Oris/ service via henzelf. Je wilt niet dat een dealer er zelf aan gaat lopen sleutelen bij zo’n nieuw horloge en zo’n grote afwijking.
Bedankt!
Heb hem inderdaad voor een leuke prijs kunnen meenemen😁
Die Oris komt wel in orde, gewoon je garantie claimen.
Welkom hier bij HF !
Prachtig horloge.
Welkom Melvin, mooie collectie en ik zou idd de garantie in werk zetten voor deze hele mooie klatser. Geweldige wijzerplaat ook.
Geniet van alles hier op het fantastische forum.
Geheel ten overvloede, maar ik ben het eens met de teneur in dit topic:
Magnetisme was ook mijn eerste gedachte, maar eigenlijk is het volledig irrelevant. Je hebt een nagelnieuwe Oris gekocht die voor geen meter loopt, en ik zou er dus mee terug gaan naar de dealer.
Dat zou op zich met moderne smeermiddelen niet uit moeten maken, althans, als hij niet in de volle zon achter een heet etalageraam lag. Het verhaal blijft evenwel hetzelfde: Dit is garantie.
Overigens:
Dat een horloge “elevated levels of anti-magnetism” heeft wil niet zeggen dat het onder geen enkele omstandigheid gemagnetiseerd zou kunnen raken. Ik zou niet weten hoe er bij een AD een magneetveld van meer dan 2000 gauss zou ontstaan, maar het is theoretisch mogelijk.
Dag Melwin,
Welkom op het forum. Ik hoop dat het snel in orde komt met de Oris!
Allereerst: welkom op het forum Melwin!
Wat ontzettend jammer dat je na zoveel voorpret voor je eerste exlusieve horloge meteen een slecht exemplaar hebt ontvangen. Zelf heb ik ook de blauwe Aquis 400 gehad (maar dan in 41,5 mm); een werkelijk prachtig horloge maar - zoals door sommigen al geschreven - met kinderziekten.
Breng 'm snel terug naar de dealer en dan hoop ik dat je over niet al te lange tijd kunt genieten van je nieuwe Oris.
Welkom Melvin, ik hoop dat je probleem snel word opgelost door de AD.
Oris is goed/mooi horloge mooi merk, komt zeker goed met het inhouse werkje.
Welkom succes met de reparatie en met je studie
Welkom!
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom dit horloge met de bekende gebreken gewoon te koop wordt aangeboden. Dit moet toch ook bekend zijn bij een AD zou je zeggen.
En Welkom! @Melwinkooistra
De horlogehobby heeft z’n up’s en down’s, maar dit probleem komt goed. En je hebt HF als backup en raadgever, Succes!
Volgens mij hadden ze geen zin/tijd/geld om het uurwerk jarenlang te testen na ontwikkeling, maar laten ze dat nu door “ons” doen. Vandaar de 10 jaar garantie