Even voorstellen en vraag over uurwerk vervangen

Goedemiddag allen,

De naam is Andreas, student in de omgeving Ede/Wageningen. Nieuwe garde dus. Mijn hobby’s naast horloges zijn voornamelijk elektrisch gitaar en basgitaar spelen.

Ben ondertussen alweer een hele tijd lid (al voor die hele coronacrisis zelfs, voelt vooral erg lang). Al wat dealtjes gesloten en bandjes overgenomen. Voel me erg prettig op het forum! Ik vermaak me vooral al rondkijkend in het blauwe gedeelte, wat vaak niet goed voor de portemonnee blijkt te zijn. ‘Forumhorloges’ maken ondertussen meer dan de helft van de collectie. Ik heb geprobeerd hieronder wat foto’s neer te zetten.

Seiko King Quartz

Seiko SKX033

Seiko SKX023

De tweede heeft de plaats van de laatste ingenomen, die staat ondertussen te koop namelijk. De Seiko King Quartz en de SKX033 heb ik beide via het forum op de kop getikt. Er mist er eentje, daar kan ik zo gauw geen foto van vinden en is, samen met de SKX033, naar de juwelier. Dat is een Pontiac die ik vorig jaar van @BMWX6M heb mogen overnemen, prachtig horloge als je het mij vraagt en destijds mooi opgeknapt! Daarnaast heb ik nog een G-Shock DW5600 voor het tuin- en kluswerk.

Dan nu de vraag waar enkelen wellicht meer geïnteresseerd in zijn. De SKX033 is namelijk naar de juwelier, omdat deze afgelopen zaterdag plots stil stond. Ik word hopelijk komende week gebeld met een schatting van wat de reparatie gaat kosten, vervolgens ga ik kijken of ik het dat waard vind. Nu is mijn vraag, wat zou het kosten (als het überhaupt mogelijk is) om bijvoorbeeld een NH35 uurwerk in deze kast te laten zetten? Daarnaast hoor ik het graag wie dit voor mij zou kunnen doen. Deze optie lijkt me namelijk interessant als de kosten voor de reparatie te hoog worden. Opnieuw, het moet natuurlijk het horloge wel waard zijn.

Hartelijk bedankt voor het lezen en hopelijk kunnen jullie me verder helpen!
Groetjes,
Andreas

8 likes

Welkom…:+1:

1 like

1 like

Welkom op HF Andreas

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Heel erg bedankt allemaal!

Ben net teruggebeld door de juwelier, het horloge gaat een servicebeurt nodig hebben t.w.v. 95 euro. Wat mijn vraag dus eigenlijk maakt: kan ik voor die prijs het uurwerk laten vervangen of is deze servicebeurt de beste optie?

Dankjewel! De dichtstbijzijndste is een halfuurtje hiervandaan, zal zo eens bellen en kijken wat daaruit komt.

1 like

Welkom Andreas emot-tiphat

1 like

Welkom, Andreas en nog veel plezier op ons forum.

1 like

Welkom bij de club Andreas.

1 like

Welkom hier.

1 like

Welkom!

Vraagje, heb je hem naar een juwelier of een horlogemaker gebracht? Dat zijn 2 werelden namelijk…

1 like

Dankjewel!

Ik heb hem naar een juwelier gebracht, Van Manen in Veenendaal. Ik ga maandag bellen naar Ron Sonders in Leusden n.a.v. de kaart die @SybrenAnne eerder stuurde, dat is wel een horlogemaker toch? Ik neem aan dat je bedoeld dat ik die beter kan benaderen dan een juwelier?

Zeker, Roy is een hele goede maar ook een hele luxe (dure). Van Maanen is een Juwelier en daar moet je eigenlijk alleen heen als je voor je vrouw een Quartz Kors horloge moet kopen…

1 like

Ah, oke goed om te weten. Ik ga hem bellen en dan zie ik wel wat het wordt. Nog aanbevelingen van andere horlogemakers in de buurt van Ede/Wageningen?

Welkom op HF!

1 like

Hoi Andreas, welkom op het forum!
Het standaard uurwerk in je Skx033 is een 7s26. Je kan dit vervangen door een NH36 (dag+datum), maar de kroon zal je dan ook moeten vervangen, omdat de ‘stem’ van de 7s26 niet overeenkomt, tenzij deze wordt ingekort. Een juwelier zie ik dit niet meteen doen.

2 likes

Dankjewel voor de info! Wel zo handig om het juiste uurwerk te noemen :smile:

Het uurwerk vervangen wilde ik inderdaad niet bij een juwelier doen, dat ga ik ook even bespreken met Roy.

1 like

Een NH36 is een waardevolle vernieuwing, zeker omdat je dan de secondewijzer kan stilzetten. En dan kan je je King Quartz gebruiken om hem gelijk te zetten :wink:

1 like

:grin:

Precies, vandaar ook o.a. dat ik het een interessante optie vind. Als een soort upgrade voor het horloge

1 like