Even voorstellen en wat foto's Nieuwe poging

De bifora is mijn communie horloge uit de vroege jaren 70

De datum Geneve met peseux 320 super plat

Mijn horloge voor dagelijks gebruik Oris 633

Dit is mijn grote trots Wehrmachts horloge, bouwjaar ongeveer 1941.
Revue Sport, heb e.e.a uitgezocht komt voor 99% zekerheid uit de produktie van Revue Thommen, in de jaren 50 hebben ze dit caliber nog geproduceerd voor de civiele markt,als iemand aanvullende info heeft? graag…

Loopt perfect afwijking ongeveer 1 minuut per week, en dat voor een horloge van 70 jaar oud.

Omega Geneve, het nieuwste restauratie project,ligt nu helaas nog bij mijn horloge maker, zit al nieuwe kroon op met dank aan Jan Borren, maar ik zoek wel nog de datum schijf wie o wie kan mij helpen??

Je kunt op de foto duidelijk zien dat de tandjes van de datum schijf op sommige plaatsen versleten zijn.

Tot slot nog wat plaatjes van een andere klassieker

Op deze foto nog met niet originele kroon, maar die is inmiddels ook vervangen

Mooie collectie(tu)

De OS600 is fraai, heb ik zelf ook:D Mooi horloge, eenvoudig en heel stijlvol!

Groeten van z’n broertje (op dit moment om de pols):

(ff op klikken voor de grote foto)

Mijn beste,

Welkom Maarten, op dit horlogeforum waarbij de liefde voor het uurwerk, in al zijn gedaantes, met fierheid wordt uitgedragen!!
En getuige jou fraaie vintage collectie,
heeft het forum er weer een enthousiaste verzamelaar bij.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Mooie collectie. Dus de Revue heeft een D*****H aanduiding op het deksel?

Welkom op het forum! (tu)

De Revue en de Omega hebben mijn voorkeur uit deze leuke collectie. :slight_smile:

Veel plezier hier!

gr. Glenn

Ja inderdaad, Deutches Heer D******H
zes cijfers.

welkom hier en leuke collectie hoor…beware of fakers m.b.t. DH ,heb vele gezien maar slechts zelden een origineel,gasten kloppen er zelf stempels en alles in en verkopen het als origineel woII

heb zelfs horloges gezien op mp die ik aan diegene verkocht had en ineens een stempel hadden gekregen…

Hoi Nuts,

Welkom hier!
Je hebt een mooie verzameling zie ik (tu)
Eenzelfde Revue is ook in mijn bezit en ook de mijne loopt geweldig goed voor zijn leeftijd. Ze heeft geen DH op de deksel en heb ik verkregen door een ruil, het zou ook een dienst ühr geweest kunnen zijn daar DH niet altijd op de horloges is gezet. De vorige eigenaar beweerde dat ze uit begin jaren '30 was maar de balans heeft een incabloc shockprotection een uitvinding uit 1934, het zou dus een van de eerste moeten zijn en daar heb ik zo mijn twijfels over. Maakt niet uit het is een lief klein herenhorloge :wink: Hier is een link naar een artikel wat ik heb over DH horloges:
http://reviews.ebay.com/WWII-German-military-issue-service-watches_W0QQugidZ10000000004657856
Met een beetje geluk heb ik aankomende week ook een Seamaster 600 die ik van Gekkehuus heb overgenomen :slight_smile:

Hier een plaatje van mijn Revue:

Mvg

Hoi Frans,
Leuk om het jongere broertje van mijn Reveu te zien, ik denk dat dit horloge idd een uit de jaren 50 is, heeft hij een RVS kast?
De mijne is alleen verchroomt, RVS was in de oorlog zeer schaars en werd voor de wapen industrie gebruikt. Ik heb het horloge ook niet ergens gekocht, maar het is een erfstuk.
Een ander horloge wat erg veel gelijkenis vertoont is onderstaand horloge google er maar op : Revue Sport 30S nummer 15000.3
Mijn theorie is dat het een Revue Thommen is, maar dat de Zwitsers in de oorlog aan iedereen hebben geleverd dus ook aan de Duitsers, maar dat letterlijk en figuurlijk niet aan de grote klok wilden hangen.

Ik denk dat de mijne iets ouder is, hij lijkt op het oog ook een stukje kleiner.
De kast is roestvast idd., een horlogemaker heeft een service datum uit de jaren '30 ingekrast dus met enige zekerheid denk ik dat hij van voor de oorlog is.
Ranfft dateert mijn uurwerkje overigens op 1940: http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?00&ranfft&&2usau&1140019238 het kastnr. is van de mijne een stuk lager.
Over de re-issues heb ik een paar jaar geleden dacht ik al eens iets geschreven maar weet niet meer waar/wanneer, er waren 2 types beiden een heel stuk groter. Heel soms komt er zo een wel eens ergens voorbij met best wel een hoge vraagprijs (de re-issue bedoel ik). Revue was dacht ik een op zichzelf staande horlogefabrikant, Thommen is er volgens mij later bijgekomen.

Nog wat plaatjes om te vergelijken:

mvg

edit: link en een stukje tekst toegevoegd

Welkom Nuts,

Zeer mooie collectie heb je al. De Revue is geweldig, en met incabloc.
Ik vind je Datum Geneve ook zeer strak. Goed design van de plaat, en mooie bandaanhechtingen.

Groeten,
Michiel

Hoi Frans,
interessant voor de oorlog zou natuurlijk ook kunnen, toen was er nog geen schaarste aan dure metalen,wat mij wel opvalt als ik naar jouw horloge kijk, tenminste als ik het goed lees staat er 55 kaliber aanduiding, bij de mijne staat 50.
Ook het logo van Reveu staat op mijn uurwerk.
Ik weet niet of het een logische beredenering is, maar 55 komt na 50.
Maar dan blijft de gravering uit de jaren 30 wel een raadsel…
Of zou er mss ook 80 kunnen staan???.
Ik doe er nog een andere foto bij,
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LU6JCB3B.jpg

Calibernrs. zeggen op zich niet zoveel over de leeftijd heb ik inmiddels geleerd.
Het is caliber 55 idd. degene op Ranfft is caliber 59 en gedateerd op ca. '40.
Misschien is de jouwe ook voor de oorlog geproduceerd, wie weet :wink:

edit: typo