Al jaren ben ik een erg enthousiaste ‘verzamelaar’ van horloges… Verzamelaar is misschien een groot woord want ik heb er niet zo veel, maar ik ben er wel veel mee bezig (internet, lezen, techniek etc). Ik ben ooit eens begonnen met een replica van een Omega PO, ik had weinig budget, maar op den duur toch erg gehecht geraakt aan het model… op een gegeven moment toch een PO aangeschaft met een oranje kroko band en een stalen band.
Nu ben ik mij aan het oriënteren op een een Rolex GMT, en ik heb een aanbieding gekregen van een 2010 model met wat kleine krasjes (niets wat je met polijsten niet weg krijgt), dus in principe een nieuw horloge. Op sommige foto’s op het internet zie ik een soort van merk teken / stempel staan op de linkerkant van de kast, is dit een speciale uitvoering?
Tot slot nog een vraag, wat mag zo’n GMT kosten?
Oh ja, die PO wil ik verkopen om wat budget vrij te maken voor de GMT :-), wat is een redelijke vraagprijs? het is de grootste kast maat, 2007, inclusief alle papieren, garantie, doos, boekje etc. Redelijk gedragen (kleine krasjes) maar geen grote beschadigingen etc.
Welkom hier! Mooi te zien dat je toch van replica’s af bent gestapt
Volgens mij hebben nieuwere rolexen een moderne (vierkante) barcode op de kast, om de echtheid aan te tonen, maar ik kan me vergissen. Genoeg rolex-fans hier die het je piekfijn uit kunnen leggen
Het merkteken staat inderdaad op de beschermsticker. Mits je het teken op de linkerkant van de kast bedoelt. Er is een AD (Heetman?)die ook eigen merktekens aanbrengt op de kasten, maar die zijn bijna niet zichtbaar.
Vraagprijs voor de PO moet ik gokken, maar dat zal zo tussen de 1750 en 1900 euro zitten denk ik??
Edit: Een Rolex GMT uit 2010 vind je bij de bekendere handelaren voor rond de 5000 euro.
goed om te zien dat er weer iemand naar de lightside is overgestapt.
zo blijkt dat iemand die een replica heeft/mee is begonnen, niet hoeft te eindigen. maar soms leidt tot de aanchaf van een echte. zo kan t ook. laten we nieuwelingen met een replica niet meteen afkafferen.
enfin. terug op je vraag te komen. heb ook gehoord dat die barcode voor authenticiteit is. dacht een soort stikker.
om een idee van de pijzen te krijgen, kun je ook kijken op chrono24. met zoekopties als planet ocean en 2e hands krijg je best een aardig idee.