Even voorstellen en wat zijn jullie favorieten?

Dat toontje naar TS kan wat mij betreft wel wat minder… rouwen/ gedachte aan iemand eren dmv de aanschaf van een mooi horloge, en verstandig met je geld omgaan kan heel goed samengaan. Nog los van het feit dat hij jou niet om jouw (kennelijk superieure) morele opvattingen in deze vroeg

Gast, hij vroeg letterlijk wat we vinden. Als het antwoord je niet bevalt, prima.

Tsja als het je niets uitmaakt hoe je overkomt op anderen, dan laat maar inderdaad…

Welkom, Arthur,

Gecondoleerd. Mooi dat je de gedachte aan iemand wilt laten voortduren dmv een polshorloge. Ik snap dat je ook de waardevastheid meeneemt in je overweging: dingen kunnen goed samengaan. En als je het niet op je rug hebt groeien, is het altijd een fijne gedachte dat je geen afschrijvingskanon om je pols hebt, maar iets relatief waardevast. Ik kan me best voorstellen dat je het horloge op enig moment verkopen wilt en wilt upgraden oid. Allemaal prima mogelijk wat mij betreft, de gedachte aan de overledene in ere houdend. Iedereen doet dat op zijn eigen manier.
Meer ter zake is hier al eea verstandigs gezegd: Rolex heeft de reputatie waardevast te zijn. Tot nu toe is dat deels waar gebleken. Je leest in mijn toon een hoop voorzichtigheid: niet elke Rolex houdt zijn waarde. Als pure investering raden velen (ook ik) het dan ook af. Je moet dan érg goed weten wat je doet. Maar dat er onderscheid is tussen relatief waardevaste merken en minder waardevaste merken is een ding wat zeker is.

Succes met je aankoop, en denk op die manier nog maar vaak terug aan je verlies.

1 like

Over het algemeen geldt dat hoe duurder het horloge, hoe duurder het onderhoud. Koop iets wat je mooi vind als aandenken en maak je om de waardevastheid minder zorgen. Als dat wel een thema is, neem dan een Rolex sportmodel maar dan red je het met 4K niet meer. Verder: welkom hier!

3 likes

inderdaad; vintage Rolex!

Maar… niemand kan in de toekomst kijken. In de jaren negentig dachten sommige ook al aan vintage Rolex als investering. Sommige modellen zijn inderdaad enorm gestegen (vintage sports) en hebben mensen vele tienduizenden euro’s opgeleverd. Andere modellen zijn juist enorm ingezakt (bubblebacks) en hebben mensen vele tienduizenden euro’s gekost. Op de langere termijn zijn er geen zekerheden.

Maar voorlopig lijk je met vintage Rolex sportmodellen wel goed te zitten.

Aan de andere kant, als het een aandenken aan een overleden dierbare is, hoezo peinzen over eventuele restwaarde?

1 like

Hi, welkom. Idd gecondoleerd met je verlies. Laat mensen maar lullen over de waardevastheid hoor. Het geeft aan dat je geen patsertje bent dat je nadenkt over restwaarde. Niemand kan in de toekomst kijken Een Omega Speedmaster Moonwatch die wel te koop is voor je budget is Stijlvol en waardevast en een mooie klok om op te kijken en je herinneringen te koesteren. IMO een horloge waar je blij van wordt.