Even voorstellen en wat zijn jullie favorieten?

Hi allemaal,
Mijn naam is Arthur. Ik ben zojuist lid geworden.
Ik ben recent een dierbare verloren en wil graag een mooi horloge als aandenken gaan dragen. Uiteraard wil ik wel een beetje een waardevaste investering doen en niet te veel kwijt zijn bij onderhoud, maar ik weet te weinig van kwaliteit, waarden en onderhoud van horloges om vol vertrouwen een koopsom tot 4k neer te tellen. Vandaar mijn lidmaatschap hier; ik zal mij vooral inlezen en wellicht wat topics met vragen openen.
Om meteen te starten: wat zijn jullie aanraders qua waardevastheid en waarom? Waar letten jullie specifiek op bij aanschaf?
Alvast bedankt voor jullie reacties en fijne avond.
Gr. Arthur

4 likes

Probeer een pre owned DJ
Even het blauwe gedeelte in de gaten houden.

Sterkte :+1:

Welkom

Je moet een horloge kopen omdat je het graag ziet. Er zijn andere manieren om te investeren. Horloges zijn gemaakt om te dragen niet om stof te happenšŸ˜‡

3 likes

@drex dank, ook voor je tip! Ik ga er naar kijken!

1 like

Nee dat is ook zeker niet mijn bedoeling! Ik wil het t liefst elke dag om mijn pols zien!

1 like

Ik denk dat je in dit geval een horloge moet zoeken waar je direct een klik mee hebt, die kunnen wij niet voor je uitkiezen. Ga langs bij een ad, juwelier, winkel. Ga passen, nadenken, nog meer passen en uiteindelijk vind jij het horloge wat je zo graag wilt met betrekking tot deze situatie.

2 likes

Als het een aandenken is aan een dierbare maakt de waardevastheid toch weinig uit? Neem aan dat je het dan koopt om nooit meer weg te doen? :slight_smile:

8 likes

Geef jezelf een budget, ga op pad en probeer zo veel mogelijk te passen zou ik zeggen of kijk eens in het blauwe gedeelte. Veel succesšŸ˜Ž

TruešŸ‘Œ

Welkom :+1:
Veel sterkte en succes in jouw zoektocht :+1:

Dank allen voor de reacties. Ik ga inderdaad speuren passen nadenken en nog meer speuren :wink:
Hebben jullie nog tips over merk en kwaliteit binnen de automaten?
Ik heb overigens ooit Thomas Earnshaw een kans gegeven maar zoiets nooit meer, wat een rampā€¦ Wel redelijk tevreden over mode merken Armani en Boss maar duidelijk toch geen horlogemakers; sleten erg hard en techniek liet t na enige tijd afweten.
Wil nu over op de modellen van echte, kwalitatief betere horlogemakersā€¦

image

Ī© Omega is mā€™n favoriet, ik heb er vijf! Niet voor waardevastheid, maar omdat ik er ā€œietsā€ mee heb! Mijn advies is: koop een horloge (Omega natuurlijkšŸ˜€) van een particulier (HF lid) of bijvoorbeeld met korting (evt. grijs), zodat je niet meteen een flinke waardevermindering hebt. Voor 4K koop je een mooie Omega! Ī©

3 likes

Dank voor de tip @HansT

1 like

Welkom!
Altijd leuk als er een horloge aangekocht kan/mag worden. Ook nog een aanzienlijk bedrag, je zou er ook meerdere kunnen kopen voor verschillende gelegenheden.

Wat het ook gaat worden veel plezier met de zoektocht. Vooral lekker veel gaan lezen over horloges. :+1:

Welkom hier. Gecondoleerd.

Hoezo is waardevastheid dan een vraag? Ik snap het niet. Je dierbare ga je drie jaar herdenken om daarna die Rollie met winst te willen verkopen? Of ga je je dierbare gewoon de rest van je leven herdenken met dat horloge?

Als je voor 4000 ballen een aandenken wilt kopen wat je geen vermogen kost aan onderhoud zou ik een Grand Seiko quartz kopen. Die zijn tijdloos, bijzonder mooi afgewerkt, vrijwel altijd te dragen, zeer accuraat en totaal niet onderhoudsgevoelig.

Je bent dan al voor tussen de 1800-3000 Euro klaar. Maar ze schrijven wel af als een dolle. Nogmaals ik vind de waardevastheidsdiscussie zeer, zeer vreemd voor een aandenken aan een overleden partner/vriend/familielid.

4 likes

@Fate_Amenable_To_Change, dank voor je tip! En verkoop is geen issue en zeker niet de bedoeling maar je weet niet wat de financiĆ«le situatie over 8 jaar ofzo isā€¦ t is een hoop geld en als er onverhoopt ooit nood zou zijn, wil ik niet dat blijkt dat er van de aanschafprijs een vijfde of iets dergelijks over isā€¦

1 like

Dan is je enige solide optie vintage Rolex. Wat een mijnenveld is vol speculanten, dus win raad in op het forum of koop alleen bij erg vertrouwde adressen.

De GS die ik noemde gaat in jaar Ć©Ć©n 25% afschrijven, en daarna minder, maar daar krijg je over 8 jaar maar de helft voor terug. Daar staat tegenover dat je een nieuwe GS quartz koopt voor 2 a 3 duizend ballen, en dat onderhoud gegarandeerd nooit meer wordt dan 150 Euro per drie jaar. Minder als je de batterij gewoon bij een Seiko dealer laat vervangen en slechts een keer per zes jaar de pakkingen na laat kijken.

Rolex beurtjes en beurten op alles wat duurder mechanisch is lopen al gauw richting 500-1000 Euro, en het varieert nogal hoe lang je tussen de beurtjes hebt. Laat je daarover fatsoenlijk informeren als geld een bezwaar voor je is.

3 likes

Welkom en geniet van al het moois hier.

Wellicht ook kijken naar een Speedmaster Professional Moonwatch. Grijs wel te verkrijgen binnen jouw budget denk ik

Ook een vintage Rolex Datejust moet lukken echter :point_down:

1 like

Welkom, Arthur. Gecondoleerd en veel sterkte. Ik wens je een fijne tijd op ons forum en succes met het vinden van een geschikt horloge.