Even voorstellen en zoektocht naar eerste automaat

Dag allemaal,

Al een poosje ben ik op zoek naar een eerste automaat. Voorlopig heeft mijn zoektocht geleid naar de conclusie dat één horloge niet genoeg gaat zijn, maar nog niet tot een aanschaf. Ik geniet gelukkig erg van de zoektocht en kom daardoor regelmatig op dit forum terecht.

Vandaag heb ik de Longines legend diver gepast bij een juwelier.

De stijl en look van het horloge vind ik super. De prijs vind ik voor een horloge echter net wat te hoog ondanks dat het budget wel aanwezig is. Na wat zoeken heb ik alternatieven gevonden. Met een vergelijkbare look/stijl. Geen exacte kopieën maar ze roepen eenzelfde gevoel bij me op. Foto’s van internet.

Echo/neutra 3h 1956 zwart

Mido commander icone antraciet

Certina DS1 powermatic 80 zwart

Hebben jullie advies qua prijs/kwaliteit, uurwerk en eventuele opties die ik over het hoofd heb gezien?

Hartelijke groet,

Hans

43 likes

Alpina seastrong heritage diver…

Zelfde vibe een beetje. Gebruikt vaak een stuk goedkoper te vinden :ok_hand:

Edit: Welkom Hans :smile:

7 likes

Welkom hier bij HF !
Er zijn zoveel horloges en zoveel smaken

1 like

Welkom op het forum Hans .

1 like

Van harte welkom op ons mooie forum

1 like

Welkom op HF!

Hallo Hans, en welkom.

Ik zie dat je een paar horloges met DLC of PVD coating laat zien. Ten eerste ben ik geen fan van zwarte horloges, de tactische look past in mijn hoofd niet goed bij overhemden. Maar het hoofdprobleem is dat PVD en DLC allemaal gaan slijten. Als je een kras in de coating krijgt zie je het onderliggende roestvrij staal, en ik vind dat soort slijtage echt heel lelijk.

Bovendien zijn de Mido’s te groot voor hun uurwerk. De datum staat te ver naar binnen, en ik heb het idee dat dit 40mm horloges zijn, of erger. Dat geldt eigenlijk ook voor de grotere versie van de LLD die je vast had, maar wordt door de rehaut verbloemd.

Daarom zou ik de echo/neutra als mooiste optie zien van wat je toont.

Ik zie dat je in de foto’s een overhemd draagt. Waarom ga je voor tactisch ogende of duikershorloges?

1 like

Welkom,veel genoegdoening hier.

1 like

Dan scoor je hem, inclusief heffingen en BTW, voor iets tussen 1400 en 1500 euro via Chrono24. :slightly_smiling_face:

https://www.chrono24.nl/longines/watches-l37744-legend-diver-date-black-inner-rotating-bezel-with-arabic-bar--id44676591.htm

Welkom hier trouwens. :raised_hands:t2:

2 likes

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

fe406d40-2761-4e71-b00f-598e857f1af5

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Iedereen hartelijk bedankt voor alle tips en opmerkingen.

Is bij de outlet in Roermond met korting te krijgen.

Welkom. Tip van Vincent: je zegt dat je het budget hebt, ga dan ook voor die legend diver, een vervanger werkt niet in deze hobby. Iedere keer dat je naar die vervanger kijkt ga je beseffen dat je gewoon de LL had moeten kopen.

8 likes

Goeien tip Vincent.

@Esox_Lucius, ik raad je aan om naar deze man te luisteren. :point_up:t2:

2 likes

Afwerking daarvan is niet op het niveau van bijvoorbeeld een Longines.
De brushing van de kast is niet de meest mooie, de mijne mede daarom weer verkocht.

Welkom op HF :+1:t2:

:wave:

Zie 'm zojuist in het blauw. Ik heb geen banden met de verkoper :smiley:

1 like

Van harte welkom op dit prachtige forum!

De zoektocht is altijd erg leuk. Welkom hier😀