Even voorstellen: Foentser

Hey allemaal,

Horloges hebben me eigenlijk altijd wel aangesproken, maar het bleef lange tijd bij de Skagen, Fossil, Timex en andere winkelcentrumvondsten.

Ongeveer een jaar geleden ben ik me echt gaan verdiepen in de horlogewereld. Daardoor is niet alleen mijn smaak veranderd, maar ook mijn kijk op kwaliteit. Daarnaast ben ik begonnen met sleutelen aan uurwerken. Dat is gestart na urenlang video’s kijken van Wristwatch Revival en Red Dead Restoration op YouTube. Eerst wat geëxperimenteerd met een Seagull ST3600 en een Seiko NH35, en inmiddels vooral bezig met afdankertjes van de lokale vlooienmarkt.

Een half jaar geleden heb ik hier al eens een account aangemaakt voor de aankoop van een horloge. Nu mijn hobby, interesse en kennis wat verder groeien, lijkt het me leuk om hier ook wat actiever mee te doen.

Hieronder mijn “reis” tot nu toe:

Deze Casio “Royale” AE1200 was eigenlijk mijn eerste horloge dat ik als verzamelwaardig beschouwde.

Kort daarna kocht ik deze Hamilton “Coop” en “Murph” vanwege mijn interesse in de film Interstellar. Ondertussen zijn ze alweer vertrokken.

De bold en moderne uitstraling van de Tudor North Flag vond ik enorm bij me passen. Mooi detail vind ik dat dit één van de drie manufactuurkalibers is die nog onder Tudor zelf en niet onder Kenissi werd uitgebracht. Deze heb ik trouwens hier op het forum gevonden.

Deze Speedy “Sapphire Sandwich” heb ik een half jaar geleden aangeschaft met het idee hem als daily te dragen. Hoe langer ik hem om heb, hoe meer ik merk dat hij toch niet helemaal klikt. Grote kans dus dat hij binnenkort de deur uitgaat voor iets anders als dagelijkse drager. Welke dat wordt weet ik nog niet, maar ik ben alvast gevallen voor de Explorer 1 bij mijn lokale AD.

Blijkbaar is “je verdiepen in horloges” een dure hobby. Wie had dat gedacht?

Groeten,

Foentser

42 likes

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

fe406d40-2761-4e71-b00f-598e857f1af5

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

1 like

Welkom! Leuke collectie heb je

1 like

Welkom! Je hebt al een mooi setje.

1 like

Welkom. Mooie verzameling heb je al!

1 like

Welkom en leuke horloges :+1:.

1 like

Welkom op het :watch: forum, je hebt al een aantal leuke horloges :+1:t2:

1 like

Welkom op het :watch:-forum

1 like

Welkom hier bij HF !

1 like

2021-boy-welcome

1 like

1 like

Welkom! Mooie horloge reis tot nu toe. Je bent al lekker verslaafd en je zult je vast wel thuis voelen op het HF

1 like

Welkom op het horlogeforum en veel plezier hier!!:watch:

1 like

welkom op dit mooie Forum :wink:

1 like

Welkom :partying_face: legendarisch de Murph :ok_hand:

1 like

Welkom op HF :+1:t2:

1 like

Je bent al lekker aan het verzamelen!

1 like

Hey, welkom hier…je hebt het virus al aardig te pakken!

Niet duurder dan modeltreinen…

1 like

Welkom :hugs:!

1 like