Even voorstellen + foto portugueser

Hallo allemaal,

Sinds een week of twee volg ik regelmatig wat discussies op horlogeforum, en het is erg leuk om te lezen hoe iedereen van z’n horloge hobby kan genieten.

Maar laat ik mezelf dus eerste even voorstellen; ik ben Rickover, 39jr, getrouwd en heb twee hele leuke dochters.

Vanaf m’n jeugd ben ik gek van horloges en sinds ik 6 jaar geleden m’n eerste mechanische horloge heb gekocht ligt daar mijn grootste interesse.

M’n laatste aanwinst is een IWC Portugueser Chronograph, en voor de geinteresseerden is het wellicht leuk om te lezen hoe ik hier to gekomen ben.

Zo’n drie jaar geleden kwam ik in een autoblad een artikel tegen over Wiebe van der Gang met zijn horloges uit Dokkum. De eenvoud en afwerking van zijn modellen vond ik direct schitterend. Vervolgens kom je op internet uiteraard diverse vergelijkingen tegen met vooral de IWC Portugueser, een horloge dat ik nog niet had ‘ontdekt’ maar minstens zo mooi vind als de van der Gang.

Na een jaar sparen had ik genoeg apart gelegd om een 2de hands Portugueser te kopen, en deze vond ik bij Juwelier Wilfart in Neurenberg Dld. Na wat mailverkeer kon ik een bezoek combineren met een zakenreis, en heb het horloge daar kunnen bekijken en uiteraard kopen. De service van Wilfart was uitstekend, na een maand of 8 werkte het horloge ineens niet meer… maar ik kon 'm opsturen en een paar weken later kwam hij gerepareerd weer terug, zonder rekening.

Naast m’n IWC heb ik een Tissot T200 automaat chronograaf met Valjoux uurwerk, een Tissot en een aantal quartz modellen.

Met hartelijke groeten,

Rickover

Van harte welkom op dit forum! :)-D Je hebt inderdaad een erg mooie IWC!
Veel lees en schrijf plezier op dit verslavende forum!

Mooie klok en leuk verhaal! Ik vindt de stijl van de IWC goed, alleen jammer van de afgesneden 12 en 6. Van der Gang heeft deze indices weggelaten. Vindt ik de beste oplossing.

Mijn beste,

Een mooi verhaal, een prachtige horlogecollectie (want ook de Tissot is een aangename tijdgezel van de pols) en enthousiasme voor het forum.
Van harte welkom dan ook Rickover!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Welkom en mooie horloges hoor.

Mooie IWC en welkom.

Welkom en een mooi klokje heb je,en veel plezier hier.

Welkom. Een goede binnenkomer zo’n Portugueser.

Van harte welkom!

Van harte welkom en veel forumplezier gewenst.

Welkom! Veel lees- en postplezier alhier.

Welkom bij dit fantastische forum, veel lees en vooral kijk plezier bij ons

mvg
Lex