Even voorstellen + foto's verzameling

Hallo allemaal,

Al enige tijd volg ik met plezier dit forum. Ik vind het een groot goed dat iedereen elkaar hier in zijn waarde laat, dat zie je in sommige forums wel eens anders…

Tijd om me voor te stellen; Al een jaar of 10 ben ik geïnteresseerd in horloges. Maar pas na aanschaf van de eerste mechanische klok een jaar of 3 geleden sloeg het (seiko) virus toe. Van het een kwam het ander… Eerst nog een Seiko erbij etc… en ik ging het een hobby noemen.

Toen kwam de drang naar meer, lekker op internet uitzoeken welk horloge de volgende aanwinst gaat worden (forums en reviews lezen, foto’s zoeken, bandjes erbij uitzoeken enfin jullie kennen het wel). Nu zit ik op het punt dat ’ de volgende aanwinst ’ al heb uitgezocht voordat het pakketje van ‘de vorige’ bezorgd is. Helaas zit ik door het budget van dit jaar heen.

Mijn (mede budgettaire) voorkeur gaat voorlopig uit naar horloges met veel waar voor het geld o.a Seiko en Orient, daarnaast vind ik sommige HK horloges leuk o.a. Parnis en Alpha. Ik moet bekennen dat er sinds kort (vooral door dit forum) een drang begint te ontstaan naar Casio G-Shock en de Casio Edifice modellen, terwijl ik dacht dat ik alleen mechanische horloges wilde hebben. Recent heb ik deze drang naar digi en quartz (voorlopig) weten te onderdrukken door de aanschaf van een Orient ana-digi.

Mijn doel in deze hobby is mijn kennis vergroten over horloges, door ze te verzamelen en erover te lezen. Zodra de kennis toereikend is wil ik er ook eens zelf aan het uurwerk gaan sleutelen. Ik bezit nog een drietal vintage horloges van mijn (groot)vader.
Deze horloges wil ik laten opknappen, mijn wens is eigenlijk na een paar jaar indien ik genoeg ‘skills’ heb verzameld hier (mede) zelf aan te beginnen.

Hier de collectie op dit moment :

Met deze Seiko begon 10 jaar geleden mijn interesse : Mijn eerste ‘serieuze’ horloge, gekocht in mijn studententijd.

Seiko Monster : Mijn eerste mechanische horloge, hiermee begon het ‘virus’ ,nog steeds een van de favorieten.

Seiko skx0031 : Kwam na het Monster, prachtige kast en wijzerplaat, armband vond ik niks, vandaar de Nato.

Seiko skx007 : Musthave gezien de andere Seiko’s, met de Super Solid Oyster. Ook een van de favorieten.

Orient CVZ00002J Ana-Digi : Heel mooi horloge, dat direct uit de kist mooi op tijd loopt. De oyster armband vond ik te gammel dus heb ik vervangen door een bandje van zadelleder. (staat imho zéér goed bij deze wijzerplaat) Door dit klokje is de B1 nu een van mijn grails geworden.

Dan de Chinezen :

Alpha Multifunction : Dit is een van mijn grails, ik kon niet wachten en heb de Alpha aangeschaft. Ik was verbaasd over de afwerking, de armband vond ik niks en heb ik direct vervangen door een Hirsch Rally in donkerbruin.

Alpha explorer : Bedoeld als dressier horloge, ik had hier eerst de zadellederen Birkenstock band aan zitten (zit nu op Orient). Ik vind dit horloge te klein voor mijn pols en twijfel om hem weg te doen.

Manbushijie GMT 2 Ceramic : De Rolex GMT 2 is een van mij old time grails. Deze heb ik voor mijn verjaardag van mijn vrouw gekregen. Ik sta versteld over de afwerking van dit horloge, in mijn ogen beter dan de Alpha’s. De band is ook van zeer goede kwaliteit, maar ik ga deze denk ik toch wisselen met de Rios carbon die nu om de explorer zit. Dit om qua uitstraling een beetje uit de buurt van de het origineel te blijven, en omdat het goed staat natuurlijk.

Groepsfoto

De vintage club :

Tissot Seastar Seven handopwinder : Is van mijn grootvader geweest en mijn vader heeft dit horloge ook gedragen. Loopt niet meer,maar gaat wel weer lopen.

Britix handopwinder : Van mij opa geweest, loopt gewoon nog en ook nog redelijk op tijd.

Dulcia Chronographe Suisse handopwinder : Ook van mijn opa geweest. Deze loopt ook nog gewoon, maar verliest een beetje tijd. De chronograaf werkt ook gewoon. Het horloge is (van erg dun) goud. Deze klok laat ik nog een keer opknappen, maar ik ben er nog niet uit hoe ver ik daarin wil gaan.

Bedankt iedereen voor wat ik tot nu toe hier geleerd heb, ik hoop vanaf nu ook iets te gaan bijdragen op dit forum.

Gr. Thomas

Welkom ! Je hebt al een behoorlijke verzameling. Die chrono van je grootvader zou ik gewoon laten opknappen. Ik weet niet hoe je relatie was met je grootvader, maar ik zou het heel bijzonder vinden om zijn horloge te kunnen dragen. Helaas is het horloge van mijn grootvader gestolen, waarschijnlijk door familie vlak na zijn dood… Als stamhouder was deze voor mij bedoeld.

Hartelijk welkom op dit forum Thomas !

Inderdaad al een mooie verzameling (het virus zorgt wel voor de rest :smiley: )

Als je interesse hebt in de horloge-techniek en -geschiedenis dan is er in het technische gedeelte van dit forum alvast heel wat leuks te vinden: http://www.horlogeforum.nl/list.php?8 (maar dat wist je waarschijnlijk al :wink: )

Met Vriendelijke Groeten,

Chris.

Welkom,dat is pas een binnekomer ,de interesse in horloges heb je dus van je opa

GR harb

Hoi Thomas, welkom op dit mooie forum. Je komt wel ff binnne zeg met jouw collectie, mooi mooi en nog eens mooi. De lichte cultomschakeling naar Casio’s G-shock en Edifice is voelbaar. Ik ben er denk ook wel debet aan samen met wat andere forummers, zie de topics daarover.

Groet, René

welkom thomas, een verzameling om trots op te zijn, maar dat je je hier aanmeld is niet goed hoor, je verslaving zal alleen maar ergere vormen gaan aannemen, je wil meer en meer, hopelijk ben je hiertegen bestand:D
nee hoor geintje, veel kijk en leesplezier gewenst(tu)

mvg arie.

Welkom Thomas (tu)

Je hebt het al goed te pakken zie ik. Ga zo door :wink:

Groeten,

Martin

-edit- lelijke typo

Welkom Thomas

Dat is al een flinke verzameling (tu).

Zal waarschijnlijk nog wel wat groeien als je hier vaak komt.:smiley:

Veel lees en post plezier

Hans

Ten eerste welkom, ten tweede mooie verzameling, ten derde ben je nu helemaal de sigaar hier, het kan nl alleen maar erger worden die ZIEKTE!!
mvg
Lex

Welkom Thomas!

Zeker de oudjes van je opa kan ik zeer waarderen. Koesteren die hap… Ik zou die chrono (prachtig is ie) mechanisch op en top laten maken en het uiterlijk helemaal zo laten. Hij is perfect!

Van harte welkom op dit leuke en informatieve forum.:)-D
Overigen heb je een alleraardigste verzameling.

Gr, Lone Ryder.

een Alpha als grail… het moet niet gekker worden! proest

Welkom, leuke collectie!

Hoi Thomas,

Het is plezant om zo’n introductie te lezen, rijkelijk voorzien voor goede foto’s van een breed scala horloges. Leuk, van alles wat.
Veel plezier hier!

Groet, Flip.

Welkom Thomas,

Een prachtige verzameling.Veel draag- en kijkplezier.

Mvg

Stefan

okzbow Schreef:

een Alpha als grail… het moet niet gekker
worden! proest

goed lezen okzbow ( Door dit klokje is de B1 nu een van mijn grails geworden.:wink:

Hallo en welkom.
Erg fijne binnenkomer en natuurlijk heel veel lees en postplezier op dit forum.
Net zo verslavend als de klokjes zelf.

Welkom!

Orient is mooi (tu)

Welkom, welkom :)-D

De manbushijie staat mooi op de foto met die lichtinval.

Groet

Orisfan

en ook namens mijn welkom :~