Even voorstellen: Frenkie-91W + eerste mechanical NA

Na een een aantal jaren op zoek te zijn naar mijn eerste mechanical, heb ik een maand geleden mijn eerste gekocht via HF. Voor mij een reden om me eindelijk voor te stellen.

Mijn liefde voor horloge begon al vroeg met mijn Casio F-91W ongeveer 25 jaar geleden. Deze heb ik gekregen van mijn ouders gekregen en vond het toen een van de vetste gadgets in mijn jeugd. De originele ben ik helaas kwijt geraakt en heb een aantal jaren geleden deze opnieuw gekocht. Voor mij laat deze Casio zien waar ik vandaan kom en waar het allemaal begon.

Ik heb sindsdien verschillende goedkope quartz modellen in bezit gehad en deze ook weer weg gedaan. Eentje die ik nog wel regelmatig draag is de Timex Expedition die ik voor 1 euro (!) op de rommelmarkt heb gevonden zonder bandje. Het bandje en nieuwe batterij was natuurlijk snel duurder dan het horloge zelf. Ik heb de Timex uit elkaar gehaald heb er zelf een rood kleurtje gegeven aan de seconde wijzer. Mijn eerste mod zou je kunnen zeggen.

En dan nu mijn eerste Mechanical NA. Mijn liefde sprong van het ene model naar het andere om de zoveel maanden. Van de Grand Seiko spring drive naar de Omega Speedmasters, van Nomos club campus naar Meistersinger, Bulova Jetstar naar Tag Heuer Aquaracer. Zoveel mooie horloges die ik op mijn lijstje heb staan maar niet het geld voor heb en stiekem ook niet bij mijn lifestyle past.

Toen zag ik de Hamilton Khaki Murph 38mm langskomen op de horlogemarkt en heb er gelijk op gereageerd. Precies 10 jaar geleden op een aantal dagen na, heb ik de mooiste bioscoop ervaring van mijn leven gehad. Mijn verwachtingen voor Interstellar waren zeer hoog en deze film heeft deze ook zeker waar gemaakt. Voor mij was de Murph daarom een makkelijke keuze voor mijn eerste mechanical. Dit zal zeker niet de laatste zijn en de volgende NA volgt misschien al snel. Bedankt voor het lezen en misschien tot snel!

100 likes

Welkom, prachtige collectie, zeker die Hamilton👌 veel plezier hier!

2 likes

:+1:Welkom en goede keuze

2 likes

Welkom en leuke introductie en inzage in jouw horlogereis.

Veel plezier hier op het forum!

2 likes

Welkom Frenky en dank voor het delen van die leuke introductie. Gefeliciteerd met die mooie Hamilton. :ok_hand:

2 likes

Welkom op ons gezellige horlogeforum :+1:

2 likes

Van harte welkom en gefeliciteerd met de Murph :+1:

IMG_1947

2 likes

Welkom hier en veel draagplezier!

2 likes

Is inderdaad een geweldige film en daar hoort uiteraard dit horloge bij.
Geniet ervan.

2 likes

Welkom. Veel plezier hier

2 likes

3 likes

Geweldig! Wat een knaller is die Murph toch.

2 likes

Welkom!
Mensen wachten nog op de…
image

3 likes

welkom

2 likes

Welkom op Horlogeforum! Heel gaaf zo’n Murph!

1 like

Welkom hier bij HF !

2 likes

2 likes

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

3 likes

Welkom, veel plezier hier op het forum

2 likes

Welkom…:+1:

2 likes