Even Voorstellen Gerard (WatchWatcher1)

Welkom bij de club Gerard :+1:

welkom

Hé nog een Gerard, welkom :+1:
Tof om in jouw collectie een Farer én een Formex te zien!

1 like

Zitten hele leuke keuzes tussen. Welkom. Wat is dit?

Indus schijnt vroegere een zwitsers merk te zijn geweest hoewel ik er weinig over gevonden heb. Ik denk wellicht, wat we tegenwoordig " micro brand" zouden noemen. Uurwerk is een automatische Felsa 692 die op 18000 bph draait en 17 robijntjes telt.

2 likes

Leuk. Ik had er nog nooit van gehoord. Ziet er stijlvol uit, op eerste indruk

Gerard,

Fraaie collectie al opgebouwd, geniet lekker hier en laat je inspireren, maar bovenal veel draagplezier!

M’n Latijns is vreselijk slecht, maar laten we er " Carpe Diem" van maken :grinning:, nadat we op het klokkie gekeken hebben.

2 likes

Van harte welkom Gerard, op het enige echte Horlogeforum van de hele wereld!:+1::wink:

Mooie collectie heb je!

1 like

Welkom Gerard!! En die Farer rechtsboven in je kist springt er voor mij uit :ok_hand:t3:

1 like

Welkom bij de club Gerard.

Welkom, en fraaie collectie :nerd_face:

1 like

Welkom, leuke collectie.
Welke maat is die Formex?

Welkom Gerard

Hee, dat is een leuke verzameling. Farer, Archimede, Mühle Glashütte en zowaar Formex in een rijtje, dat zien we hier niet vaak meer. Er was zo’n acht jaar geleden meer te doen over de kleinere merken, in mijn beleving. Ik mis dat wel eens.

Welkom!

2 likes

Welkom Gerard :watch:

Welkom Gerard, leuke set zo met verschillende kastvormen.

Dit vind ik een mooie kast, welke Seiko referentie is dit?

Waar wil je vanaf hier naartoe?

Overweeg je niet om te gaan sleutelen, als je zo graag wilt weten hoe het werkt?

welkom

Welkom!

Dat is de Seikomatic 39 jewels type 6216-9000 die op 28800 bps zijn werk doet. Het " sleutelen" doe ik zo af en toe als project. Om daar meer mee bezig te zijn zou ik moeten investeren in meer tools. Als brildrager is het wat mij betreft niet echt fijn werken met een loep. Waar het naartoe gaat, geen idee, ik heb geen agenda en laat me leiden door wat ik leuk en/of mooi vind.

1 like