Goedemorgen allemaal, ik lees al een aantal maanden mee en wil me graag even voorstellen:
Ik ben Geoffrey, 32 jaar oud en al een aantal jaar horlogegek. In 2020 kocht ik mijn eerste ‘echte’ horloge, een Tudor BB58 en sindsdien heb ik het welbekende (verzamel)virus te pakken…
In 2022 vond ik het tijd om mijn collectie uit te breiden en had een 1675 op het oog. Ik verkocht daarom mijn BB58 waar ik tot op de dag van vandaag nog steeds spijt van heb. Dat herkennen we denk ik allemaal wel met bepaalde exemplaren… Maar op dat moment was het een goede keuze.
Uiteindelijk super trots op mijn GMT-Master ‘Gilt’ - het is een fantastisch exemplaar (uit 1966) met de originele riveted oyster band. Ik ben weg van de fantastische patina die dit horloge door de jaren heen heeft gekregen en de GMT draagt simpelweg heel fijn om de pols. Dit is ook het horloge dat ik het vaakst draag. Vooral als ik op reis ben voor mijn werk.
Dit jaar heb ik mijn collectie uit mogen breiden met een Yacht-Master. Mijn oog viel namelijk op de kleurencombinatie (donkerblauwe sunburst dial i.c.m. de rode secondewijzer). Dit samen met de massieve platina bezel vind ik een mooi contrast en de dial ziet er iedere dag weer anders uit door het licht.
Sinds de zomer heb ik nog een MoonSwatch met een mooie lederen band (B&S) en een Swatch x Blancpain gekocht voor vakanties en verre reizen m.b.t. mijn werk. Heb ik daar in ieder geval geen omkijken meer naar mocht er iets gebeuren.
Mijn ‘kleine’ collectie is dus heel divers. Vintage, modern en plastic fantastic, het maakt allemaal niet uit… Het schiet bij mij alle kanten op, als ik het maar mooi vind. Ben benieuwd wat 2024 gaat brengen!
Ik wens iedereen alvast een fijne jaarwisseling en een gezond 2024!
Hieronder wat foto’s van mijn collectie op 28/12/23.