Even voorstellen,… good Ol’ 6139

Ik ben Ben, bouwjaar 1974 en al een tijdje lees ik stiekem wat mee op het forum. Hoog tijd om eens wat te posten en me voor te stellen.

Al sinds ik een klein Bennetje was, ben ik geobsedeerd door horloges. Ik spaarde guldens op voor de jaarlijkse kermis om in de grijpmachines te gooien om horloges te sparen, al kon ik nog niet eens over de rand van de grijpbak kijken.

Niet gek ook dat ik rond mijn elfde een afgedankte Seiko Speedtimer uit 1973 kreeg van mijn oudste broer. Er moesten heel wat schakels uit de bracelet tot hij paste, maar hij moest en zou altijd om. De jaren sleten en het horloge ook. Hij verdween uit mijn zicht en ik dacht er nooit meer aan.

Ruim 30 jaar later toen door een mede forumist @HorlogeHalle mijn horlogerites opnieuw werd aangewakkerd vond ik per toeval in een doosje ergens op zolder mijn oude 6139-8040 terug met een veel te korte bracelet, zwaar bekrast glas en dito kast, maar ik pakte hem op en hij begon gelijk weer dankbaar te tikken.

Omdat ik inmiddels al weer wat vintage en nieuwe klokjes had verzameld en wat verder in de materie was gedoken viel het me eigenlijk nu pas op wat voor bijzonder klokje dit was, ik had er nooit bij stilgestaan toen ik er rond mijn 12e mee in bomen klom en met mijn vriendjes donderde. Ik besloot hem weer toe te voegen aan mijn collectie en hem weer draagbaar te laten maken.

Het glas is weer nieuw, de kast opgekalefaterd, maar de geschiedenis, mijn geschiedenis met dit horloge is nog steeds zichtbaar en dat mag natuurlijk ook. Ofschoon ik inmiddels heel wat andere Seiko’s in mijn horlogecollectie heb verzameld zit deze standaard op 1 van de winders en mag hij weer af en toe mee op avontuur, bij gelegenheid, zoals het een persoonlijk museumstuk betaamt.

Ik ben alleen nog niet echt tevreden met de bracelet, extra schakels voor de orginele kan ik helaas niet meer vinden, een mooi passende andere bracelet ook (nog) niet.

Iemand suggesties?

(De oude te korte originele bracelet)

53 likes

Haaaaa!!! Welkom Ben!
Het zat er aan te komen
Jouw verhaal is gebouwd op emotie en plezier.
De fijnste combi om volop te genieten van wat hier allemaal langs gaat komen.

Enjoy

:+1:

5 likes

Welkom op het forum. Mooi verhaal over jouw geschiedenis met het horloge veel plezier op het forum. :+1::ok_hand:

1 like

Welkom Ben, leuk verwoord!

Mooi verhaal! Al in 2020. Maar nooit te laat om je voor te stellen.
Dus alsnog:

2 likes

Welkom Ben op dit prachtige forum vol informatie en inspiratie!

Ik hoop dat iemand jou kan helpen aan schakels dan wel een vervangende bracelet, waarbij de tweede mij een stuk makkelijker lijkt dan het eerste.

Dank voor de fijn lezende en leuke introductie.

Een mooie tijd hier toegewenst!

1 like

Welkom, Ben en nog veel plezier op ons forum.

Welkom

Welkom…:+1:

Hi en welkom! Misschien heeft @Eddio nog iets voor die band liggen :grin:

Groetjes van mijn 6139 :+1:

4 likes

Mijn beste,

Ben, van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom, Ben! Mooi verhaal over hoe je je oude horloge hebt herontdekt. :+1:

Welkom!

Kijk. Da’s ergens een onverwacht stukje rijkdom.

Zo kreeg ik van mijn oudere broer (veel oudere broer) afgedankte ZX-81 Spectrums, Acorn Electrons en een MSX. :slight_smile: Ik verdien daar nog indirect m’n brood mee, maar die machines zijn wel pleite.

Goh. Schelen één jaar. Maar ome @horlogehalle doet dat goed, dat enthousiasme voor de meest waanzinnge horloges, merken en vormen. De goede man krijgt overigens nog geld van me, omdat ik z’n Mega een tikkie gaf. Per ongeluk, uiteraard.

Maar terzijde.

Welkom hier. Leuk verhaal, gave speedtimer, zoals een Speedtimer er uit hoort te zien, in mijn optiek. Da’s andere koek dan wat ze zojuist uit hebben gebracht.

@Koekoek, die zou je ook even aan kunnen schrijven. Die goede man is de absolute Vintage Seiko koning van dit forum (laat het me weten als er een grotere geek rond sjokt), en wellicht kan hij helpen, of heeft hij suggesties. En dan is daar nog @Aad57, als die het niet te druk heeft. Dat is de betere vintage Seiko sleutelaar.

@koekoek, kassa 1 alsjeblieft.

5 likes

Welkom :slightly_smiling_face:
Ik ben altijd een beetje jaloers als ik hier mensen hoor die nog een horloge uit hun kindertijd hebben bewaard

1 like

Leuk verhaal Ben en super tof van jouw Seiko, blijft altijd bijzonder een van je eerste horloge :+1:t2:

animaatjes-welkom-4533576

Welkom bij de club Ben.

Welkom hier.

Welkom Ben, leuk introductie verhaal, veel plezier op HF!

Welkom bij de club Ben.