Even voorstellen: GuilHelmus

Hoi allemaal,

Mijn naam is Wim, en ik ben inmiddels ruim een halve eeuw oud. Woonachtig in een klein plaatsje onder de rook van Utrecht.

Ongeveer drie jaar geleden werd ik, na het zat zijn van mijn smartwatches, door het YouTube-algoritme een filmpje over een horloge ingetrokken. Het ging om een prachtig horloge, een automaat, en ik was direct geïnteresseerd in de werking etc. Zoals dat dan gaat, begon ik al snel meer hierover te lezen, filmpjes te kijken, en websites te bezoeken om een mooi exemplaar te vinden waarvan ik destijds dacht dat het mijn “one watch” zou worden voor de komende 20 jaar. Nou, dat pakte toch iets anders uit… :wink:

Mijn zoektocht bracht me uiteindelijk bij een Tissot Chemin des Tourelles “Powermatic 80” (T0994071644700). Een heerlijk strak en simpel horloge met een zwarte wijzerplaat, helemaal mijn smaak. Ik bestelde het online en was direct verkocht toen ik het binnenkreeg. Wel moest ik een ander bandje aanschaffen, want de standaardband was te klein voor mijn 8-inch pols. Gelukkig vond ik hiervoor een fijne winkel in Utrecht.

Al snel merkte ik dat ik alweer op zoek was naar een nieuw horloge. Het begon me te dagen dat deze nieuwe “hobby” weleens heel anders kon uitpakken dan ik in eerste instantie had gedacht, een rabbithole… En ja hoor, binnen no-time kwam er een tweede klokje bij: een Seiko Presage “Zen Garden” (SSA443J1).

In april van dit jaar heb ik van mijn familie een derde horloge gekregen, dat voor mij extra bijzonder is vanwege de emotionele waarde. Qua stijl compleet anders dan de eerste twee, maar een fantastische aanwinst: de Seiko Prospex “Sumo” (SPB103J1). Dit horloge draagt het fijnst qua formaat en band, en krijgt daardoor de meeste polstijd.

Ik heb nu de afspraak met mezelf gemaakt dat (al staan er nog wel 25 horloges op mijn shortlist, lol) mijn volgende aankoop uit een iets hogere prijsklasse mag komen, puur uit interesse voor het caliber, de band en de afwerking van alles. Momenteel kijk ik naar een aantal modellen van Christopher Ward en heb ik in april een afspraak gepland om hun kantoor in Maidenhead te bezoeken en wat horloges te passen. Ook wil ik hetzelfde doen met Nomos in Glashütte. Reizen is nooit echt mijn ding geweest, maar op deze manier lijkt het me toch heel leuk.

Wat betreft dit forum: ik lees al een tijdje mee, en sommigen van jullie hebben misschien al wat likes van mij ontvangen tijdens mijn scroll-sessies. Ik verwacht me hier nog lang te kunnen vermaken, naast Tweakers, Hodinkee, YouTube, en Chrono24. En wie weet kom ik een van jullie nog een keertje tegen in een “markt” topic.

Groetjes,
Wim

68 likes

Welkom.
De Sumo heb ik zelf ook gehad. Vind ik nog steeds een mooie kleur groen.

1 like

Welkom Wim, veel plezier hier!

1 like

Welkom bij de club Wim.

1 like

Welkom Wim en zeer toffe horloges in je collectie :ok_hand: Welkom op het forum :+1:

1 like

1 like

Welkom Wim!:+1:

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom.
En geniet van je horloges

1 like

Welkom Wim

1 like

Ook in mijn collectie dus je hebt een voortreffelijke smaak Wim! :relieved:

Van harte welkom!

1 like

Welkom Wim. Veel plezier hier.

1 like

Welkom hier bij HF !

1 like

Nee, helaas nog niet, ik las/lees niet alle rubrieken.

Maar ik heb zojuist gelezen, superleuke actie, en een berichtje naar Schoen verzonden.

1 like

:pray:

1 like

Het zal je dan ook niet verbazen dat ik een schuin oog heb richting de Meistersinger horloges :).

1 like

Welkom…:+1:

1 like

:facepunch: :grinning:

1 like

Van harte welkom !

1 like

Welkom. En bovenstaande klinkt mij nog alleszins bescheiden in the oren!

1 like