Even voorstellen: GWI

Goeiemorgen forumleden,

Na een jaartje loeren op het forum met hier en daar een like en een opmerking wordt het tijd om me even netjes voor te stellen.

Van jongs af aan heb ik altijd graag een mooi horloge om en kwam er ook regelmatig wat nieuws. Digitaal, analoog, robuust, netjes. Allerlei fases doorlopen. Vooral in de bekende “kleding” merken afgewisseld met G-Shock en Garmin sporthorloges.

Het geheel is in een zorgwekkende stroomversnelling geraakt toen ik door een maatje (en forumlid) ben meegenomen in zijn enthousiasme. En dat resulteerde er in dat ik een Tissot Seastar 100 powermatic 80 heb gekocht. Een flinke jongen van 43 mm die destijds heel subtiel leek en waarvan ik heilig overtuigd was dat ik daarmee oud ging worden…

Toch blijf je loeren, lezen en rondkijken. Je smaak verandert. En dat maakte dat ik vrij snel geroepen werd door de Tudor Pelagos 39.

Veel andere mooie horloges voorbij zien komen waarbij het enthousiasme komt en gaat maar de Pelagos bleef maandenlang onverminderd aan me trekken dus het spaardoel was ingezet.

Een jaar na de Tissot heb ik voor m’n verjaardag de geniale Seiko Ssc 813 speedtimer gekocht.
Een mooie subtiele 39 mm solar alleskunner die elk bandje kan hebben alsof het ervoor bedoeld is.

Vorige week was het dan eindelijk zo ver. Van een forumlid de langverwachte Pelagos over kunnen nemen! Gisteravond binnengekomen, door m’n horlogemaatje op maat laten maken en genieten maar!

Er is natuurlijk al veel gezegd over de Pelagos 39 op het forum maar wat mij zo enthousiast maakt is het formaat, de tool uitstraling maar toch net die casual touch, de sunburst bezel die hem net niet mat maakt maar ook niet keramisch glimmend, de eenvoudige uur markeringen met een bak lume waar je u tegen zegt en als kers op de taart het subtiele knalrode Pelagos op de zwarte plaat. Tel daar een perfect afgewerkte band met clasp bij op en het verhaal is voor mij compleet.

Het is al vaker gezegd en men is er vaak op terug gekomen maar deze gaat niet meer weg!

Nu genieten van het moois en de rust…



51 likes

Welkom :wave:

2 likes

Welkom hier bij HF !
Mooie Tudor.

2 likes

Welkom :ok_hand:

2 likes

Welkom op HF!

2 likes

Welkom :hugs:!

2 likes

Welkom op ons gezellige horlogeforum :+1:

2 likes

soort van welkom @Gwi (al ben je hier al langer). En lekker dat je hier je blik hebt kunnen verruimen en verrijken. Mooie aanwinst! En een mooie club horloges heb je.

Blijf lekker rondkijken, foto’s delen en onbewust lekker gemaakt worden voor een volgende!

2 likes

Welkom hier op het forum.
En sorry dat ik je heb aangestoken met het virus :crazy_face:

1 like

Welkom bij de club.
De rust is betrekkelijk en van korte duur. :hugs:

2 likes

Welkom :+1:

2 likes

Welkom op dit leuke forum!

2 likes

Van harte welkom en gefeliciteerd met die mooie Pelagos!

2 likes

welkom op dit mooie Forum :wink:

2 likes

Mijn beste,

Van harte welkom in die fascinerende kring van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Welkom ingevlogen op het forum! Wat een ontzettend tof ding die Pelagos echt een lekker beuker voor een actief persoon (garmin en gshock :wink:) die lume is bizar he? Voor de echte nachtdieren. Die Seiko staat bij mij ook op de radar dus misschien moet ik die maar eens prooi maken!

Verder mooi om te zien dat je zo hebt rondgekeken en nu al een duidelijke richting hebt gekozen. Nu lekker genieten van het “laatste” puzelstukje in de collectie!

3 likes

Welkom. Veel plezier hier.

2 likes

Welkom en mooie horloges!

2 likes

Welkom en veel plezier op het HF! Mooie collectie heb je al. Ga je ook nog een dresswatch aan de collectie toevoegen? En waar is je G-Shock gebleven?

1 like

Welkom…:+1:

2 likes