Even voorstellen, Henk zonder batterij ?

Korte, krachtige en heldere introductie :+1:
Welkom!

Welkom!

Orient is prima :+1:

En, dont fix it if it aint broke :wink:

2 likes

Welkom Henk!:+1:

Welkom Henk. Veel plezier op HF.

Welkom Henk! :beers:

Niet doen. Een witte schijf is beter afleesbaar, en er is niks mis met die Bambino. Die andere met donkere schijf, daar zou ik juist eerder een witte willen zien. Als ik voor modden was, wat ik niet ben. :grin:

Ik heb een hekel aan modden omdat het vaak niks wezenlijks toevoegt terwijl het vrijwel nooit het oorspronkelijke ontwerp respecteert.

Uitzonderingen komen sporadisch voor.

2 likes

Welkom Henk. Mooie horloges! Ik heb zelf ook twee Orients.

Ik zou niet gaan klooien met die datumschijven. Het is maar een detail, het je druk maken om dat soort futiliteiten is een forumziekte die velen van ons na een tijdje krijgen, maar die je moet vermijden. Lekker laten zitten dus, ze horen bij het ontwerp van het horloge zoals bedoeld door de makers en je houdt lekker geld over om eventueel voor de aankoop van een ander horloge te reserveren.

3 likes

Welkom Henk, Veel plezier hier op HF :handshake:

image

Welkom in vijver!
Orient is al meteen een mooie binnenkomer, er zijn niet veel merken die hier meer respect krijgen en al helemaal niet als je de prijs meetelt.
Als ik jou was zou ik niet te veel gaan prullen aan deze klokjes, voor dat geld kan je ze beter ruilen als je zin hebt iets anders.

1 like

Inderdaad ineens een mooie microcollectie. Doe er nog een duiker bij voor in het zwembad in de zomer (of op de vissersboot!) en je hebt nooit meer een nieuwe nodig.
Tenzij je wat leuks tegenkomt natuurlijk…

1 like

Wijze woorden Chris :+1:

3 likes

Welkom.

Welkom :grin:

Ik zou ze zo laten. Ik stoor me soms mateloos aan contrasterende datumvensters, maar hier vind ik het mooi in het design passen! Niks meer aan doen.

Welkom op HF! Ik moet zeggen dat als ik het wel eens ben met je juwelier. Daarbij is het een kleine ingreep die gewoon reversibel is.
Vraag je juwelier of hij zich even meldt in dit draadje, ben wel benieuwd wie het is. :slight_smile:

Dankjewel voor de leuke reacties en advies :grinning: Leuk om lid te zijn en kennis van horloges te vergaren op dit forum.
Lijkt me verstandig om de horloges de komende tijd origineel te houden en ze afwisselend te dragen, wel wennen dat ze mechanisch zijn en polstijd nodig hebben om te blijven lopen enz. Is wel even anders dan een batterij horloge en krijg het gevoel dat er iets leeft aan de pols dat eten nodig heeft in vorm van polsbeweging :hamburger::yum:

2 likes