Hallo allemaal. Nieuw hier dus even voorstellen en een poging doen om daarbij wat plaatjes te posten.
Mijn eerste horloge verraadt direct dat ik niet meer de jongste ben
. Ergens in de jaren 90 denk ik, een Camel Trophy (model 136.121.129). Toen soort van populair en ik vond hem mooi (nog steeds wel eigenlijk:
Enige tijd later heeft mijn vriendin een tijdje bij het bedrijf Davis gewerkt. Dat waren vriendelijk geprijsde horloges die zij dan nog vriendelijker geprijsd mee naar huis kon nemen. In die periode had ik er denk ik een stuk of vijf, gewoon omdat het kon. De meeste heb ik daarna weer op rommelmarkten van de hand gedaan. Ik heb alleen deze nog:
Ik heb ook nog een simpele diver uit de nalatenschap mijn vader, een Oxygen Diver 40. Vrij eenvoudig, heeft bijvoorbeeld een kunststof bezel. Maar gaat om begrijpeljjke redenen niet weg.
Daarna een tijd niet echt met horloges bezig geweest tot een paar maanden geleden. Door omstandigheden mocht ik mijzelf een cadeau van rond de 1.000,= euro geven en ik wist al snel dat dat een horloge moest worden. Een paar voorwaarden, automaat, niet te opvallend, zwarte wijzerplaat, mogelijkheid voor verschillende banden (inc. metalen bracelet). Na wat zoeken kwam ik bij de zgn fieldwatch uit en vervolgens bij de Hamilton Khaki Field Murph 38mm (heb een smalle pols):
De zwart-lederen band heb ik er meteen bij besteld zodat ik twee verschillende looks tot mijn beschikking heb. Maar nu dus op de metalen bracelet en ik ben er helemaal weg van.
Nadeel van deze aankoop is dat het smaakt naar meer. Qua “collectie” zou ik er nog wel een echye diver en een chrono bij willen hebben maar dat heeft geen haast.