Begin van dit jaar ben ik 40 geworden en ik vond dat ik mijzelf iets moois mocht schenken voor deze heugelijke gebeurtenis. Dit idee is vorig jaar al ontstaan en sindsdien was ik opzoek naar een passend horloge binnen het gestelde budget.
Ik ben niet zo van de pre owned horloges dus de zoektocht was altijd gericht op een nieuw exemplaar. Zodra mijn oog viel op de Alpina Startimer Pilot Heritage GMT was ik verkocht. Het krachtige retro design van de kast sprak me enorm aan en de wijze waarop de GMT complicatie was verwerkt in de wijzerplaat maakte het voor mij een absolute winnaar.
Maar vanaf de eerste dag was het originele bandje een sterk minpunt. Het was stijf waardoor het onprettig droeg en de gaten voor de doornsluiting maakte dat het altijd te los of te strak zat. De oplossing was natuurlijk van bandje wisselen maar de 23mm breedte maakte het moeilijk om iets passend te vinden.
Ik wilde een sportievere band om het horloge voor mij draagbaarder te maken en dat heb ik bij Pattini uit Polen gevonden. Zij hebben voor mij een prachtig bandje volledig naar mijn wens en specificatie gecreëerd. En nu kan ik jullie eindelijk met trots het hoogtepunt van mijn collectie voorstellen.