Dag allemaal!
Inmiddels draai ik nu zo’n 8 maanden mee op dit forum. Dus het leek me tijd om mijzelf (en de inmiddels aangesterkte collectie) maar eens fatsoenlijk voor te stellen.
Al sinds mijn tienerjaren kan ik erg genieten van het dragen en aanschouwen van een mooi arm juweel. Echter was het lastig om veel geld uit te geven aan deze luxe-hobby. Zo’n 8 jaar geleden kwam ik op het spoor van een leuke Kickstarter waar Maen hun nieuwe Hudson lijn startte. Goede timing, daar ben ik gestart met mijn eerste automaat, de Maen Hudson 38mm limited edition Black. Het leuke aan een kickstarter is dat je het hele productieproces mag volgen en dus maanden de tijd om je te verheugen op een aanwinst.
Na de Maen een aantal jaar te hebben gedragen was ik op zoek naar afwisseling. Mijn oog viel al snel op de inktzwarte dial van de Sinn 6060b. Via Chrono een mooi exemplaar uit 2002 gevonden met de bijpassende doos en accessoires. Leuk detail aan dit model is dat je 4 timezone ’s tegelijk kan ‘tracken’. Extreem nutteloos voor mij als kantoor strijder, toch leuk.
Begin dit jaar begon het weer te kriebelen, via Catawiki een prachtige Breitling limited edition op de kop getikt. Helaas is Breitling wel ERG dik en flashy. Zodoende ingeruild voor een Tudor 41mm rode bezel. Toch geen klik hiermee, daardoor dus wederom snel geflipperd voor een Sinn 903 St. Prachtige versie uit 2018 met recent onderhoud en werkelijk in nieuwstaat!
Catawiki liet mij niet los, zo kwam ik de Sinn U50 DS tegen, een limited edition van Duits duikbootstaal. Na een impulsieve bieding bleek er verder geen animo, dus had ik wel even wat uit te leggen thuis . Temeer omdat dat het forum mij tussendoor heeft verleid tot de overname van een toffe Squale en H.G.P…
Gisteren kwam de afronding van mijn ‘voorlopige’ verzameling binnen. De Seiko 383j, breed gewaardeerd als geweldige every day diver. Zoals door velen al beschreven laat de kwaliteit van Seiko echt niks te wensen over. Wat een ongelofelijke knaller hebben ze hiermee in de markt gezet!
Veel te veel geschreven weer, tijd voor een fotoshoot!
En als bonus nog even de prachtige Breitling die het nest heeft verlaten.