Sinds ik een paar jaar geleden een Seiko 5 gekocht heb is het welbekende virus ook lichtelijk op mij overgeslagen. Al een paar jaar kijk ik zo nu en dan op het forum en vooral in de horlogemarkt waar ik een Seiko sbpg001 jdm en een 36mm Meccaniche Veneziane Redentore nodate gekocht heb. Ik heb mij nog niet voorgesteld(Michiel aangenaam) aangezien ik toch een beetje bang ben om nog meer horloges aan te schaffen ;). Verder heb ik nog een Lip van mijn vader, een Gshock voor het kamperen en een vintage Certina handwinder.
Reden dat ik mij nu wel voorstel is metname door een vraag van mijn schoonvader. Hij heeft mij gevraagd naar de Lassale(Seiko) quartz van zijn vrouw te kijken. Die al een tijdje niks meer doet en door de lokale horlogemaker helaas niet te maken viel door niet meer te leveren onderdelen. Ik durf hem zelf niet open te maken aangezien hij heel erg klein is en ik geen ervaring daarin heb. De info die ik heb is dat het een I230A of 1230 uurwerk is, maar met Google kan ik er niks over terugvinden.
Is er misschien iemand die hier verstand van heeft of iemand weet die er verstand van zou kunnen hebben? Bijgaand een paar foto’s van de Lassale en van mijn kleine collectie. Fijne avond allemaal!