Even voorstellen: Hi-Beat, en een vraag

Goedenavond,

Sinds ik een paar jaar geleden een Seiko 5 gekocht heb is het welbekende virus ook lichtelijk op mij overgeslagen. Al een paar jaar kijk ik zo nu en dan op het forum en vooral in de horlogemarkt waar ik een Seiko sbpg001 jdm en een 36mm Meccaniche Veneziane Redentore nodate gekocht heb. Ik heb mij nog niet voorgesteld(Michiel aangenaam) aangezien ik toch een beetje bang ben om nog meer horloges aan te schaffen ;). Verder heb ik nog een Lip van mijn vader, een Gshock voor het kamperen en een vintage Certina handwinder.

Reden dat ik mij nu wel voorstel is metname door een vraag van mijn schoonvader. Hij heeft mij gevraagd naar de Lassale(Seiko) quartz van zijn vrouw te kijken. Die al een tijdje niks meer doet en door de lokale horlogemaker helaas niet te maken viel door niet meer te leveren onderdelen. Ik durf hem zelf niet open te maken aangezien hij heel erg klein is en ik geen ervaring daarin heb. De info die ik heb is dat het een I230A of 1230 uurwerk is, maar met Google kan ik er niks over terugvinden.

Is er misschien iemand die hier verstand van heeft of iemand weet die er verstand van zou kunnen hebben? Bijgaand een paar foto’s van de Lassale en van mijn kleine collectie. Fijne avond allemaal!

26 likes

Welkom :partying_face:
Je kan het best even een apart topic onder Techniek openen dan heb je meer kans op een reactie op je vraag.

1 like

Welkom, alsnog :sweat_smile:. Ondanks dat je mij welkom zou moeten heten :joy:. Oh nee, grapje. Ik was een paar maanden eerder lid :rofl:

Over techniek kan ik je niks vertellen en ga ik dan ook niet doen :crazy_face:.

In ieder geval veel plezier hier, maar dat heb je vast wel al, gezien je lidmaatschap sedert 2022.

1 like

Welkom…:+1:

Welkom bij de club Michiel.

Mijn beste,

Van harte welkom in die fascinerende kring van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom!

Alsnog Welkom bij de club :+1:

Welkom hier Michiel :wave:t2:

Van harte welkom Michiel :+1:

:point_up_2:

2 likes

Alsnog welkom op HF en veel plezier hier gewenst.

Veel plezier op HF Michiel :wink:

1 like

Ook ik ben nog nat achter de oren en kan je met je technische vraag helaas niet helpen. Maar welkom op dit leuke forum!

Welkom Michiel emot-tiphat

Welkom hier.

Alsnog welkom Michiel op dit prachtige forum vol informatie en inspiratie.

Een mooie tijd hier toegewenst!

Welkom op het forum Michiel. Helaas kan ik je niet helpen met die Lassale.

Welkom Michiel

Welkom op dit leuke forum :grinning::+1:

Welkom!!