Even voorstellen: Historicus

Na een tijdje lang meelezen, besloten om lid te worden van het forum!
Zoals mijn naam doet vermoeden, hou ik van geschiedenis en kan mezelf eindeloos verdiepen in geschiedenis van merken/makers/etc.
Dat is begonnen met een vintage basgitaar (een Rickenbacker voor de kenners), om via Olympus camera’s (Pen FT uit de jaren '60) uit te komen bij horloges.

Jaren geleden had ik een Mondaine gekocht als mijn eerste échte horloge maar die verdween in een la nadat het uurwerk het jammer genoeg begaf. Vorig jaar begon het toch weer te kriebelen en heb ik een Hamilton Khaki Field gekocht (toch ook vanwege de geschiedenis van de field watch). Begrijpelijkerwijs staat een historisch correcte Flieger op de verlanglijst (al is dat misschien een gevoelige keuze nu ik in Rotterdam woon)

Ik ben ook al aan het rondneuzen op vintage gebied en liet mijn oog vallen op vintage Seiko’s (Japanners in de jaren '60 waren hun tijd toch vooruit!).
Het lijkt me leuk om jullie verhalen te horen en me verder te verdiepen in alle mooie geschiedenissen/verhalen achter de merken en horloges.
(zo begreep ik bijvoorbeeld dat Rolex POW’s horloges op de pof liet kopen)

Lang verhaal lang, leuk om erbij te zijn!

57 likes

:sweat_smile:

2 likes

Welkom van een mede historicus.

Leuk verhaal en welkom :wink:

1 like

Welkom bij de club.

1 like

Welkom :hugs:!

Welkom…:+1:

1 like

Welkom op dit prachtige forum vol informatie en inspiratie.

Een mooie tijd hier toegewenst!

1 like

Welkom. Veel plezier hier.

1 like

Welkom hier

Welkom, mede-Rotterdammert!

1 like

Welkom bij de club :+1:

1 like

Welkom :partying_face: veel leuk horloge historisch materiaal te vinden op het forum, dus leef je uit!

1 like

Van harte welkom :+1:

Welkom op het Forum.

Welkom gewenst! :handshake:

welkom-home

1 like

Welkom.
Veel kijk en leesplezier gewenst hier.

1 like

Welkom en we hopen graag je bevindingen te lezen. Uiteraard doorspekt met foto’s.

Welkom op het HF! Je hebt in elk geval al een goed idee welke richting je op wilt qua horloges.

1 like