Beste forumleden,
Na drie jaar op het forum onder de radar heel veel kennis van jullie opgepikt te hebben is de tijd gekomen om mij even officieel voor te stellen en met jullie te delen hoe de passie voor horloges is ontstaan. Ja hoor, jullie hebben actief bijgedragen om de waakvlam te laten uitmonden in een echte passie. Het begon allemaal begon…de eerste kiem werd gepland met de aankoop van een bescheiden Tissot Couturier in 2012. Enigszins getriggerd door het mechanisch aspect van de horlogerie een automaat gekocht. Na jarenlang plezier gehad te hebben van dit horloge werd in 2016 onze eerste zoon geboren. Tijd voor een nieuwe aanwinst en het mocht wel wat meer zijn om de geboorte te vieren. In juni 2016 mezelf op de lijst laten zetten voor een Daytona. Deze mocht ik na 3,5 jaar oppikken begin 2020. Het wachten op de Daytona wakkerde de interesse naar horloges meer aan…in april 2018 kwam dan de Black Bay erbij die ik zelfs tegen korting nog bij een lokale juwelier kon oppikken. Fast forward naar 2021, hoog tijd om wat witte dials in te slaan om de collectie wat te diversifieren. In april 2021 een Louis Erard 1931 van een forumlid hier kunnen overnemen. Wat een aangename verrassing was dit zeg. Een zeer dunne handopwinder met een knappe afwerking en een zeer aangenaam draagcomfort. De laatste aanwinst in de rij is de Seiko Prospex SPB 213j1, jawel een witte duiker met een speelse bezel. Voorlopig is nu de verzamelwoede wel even gestild, maar jullie weten ongetwijfeld beter