Even voorstellen, horlogekoorts en NA

Hallo allemaal, sinds twee maanden ben ik lid van dit leuke forum, maar ik had mij tot nu toe nog niet voorgesteld. Bij deze dan: Mijn naam is Hans, ik ben 53 jaar en sinds enige tijd is de horlogekoorts over mij gekomen.

Na lange tijd zonder horloge aan de pols kocht ik in 2012 een G-Shock (GW-3500b) maar die was (is) vooral bedoeld om te dragen tijdens hardlopen (ook een hobby van me) en vakanties en outdoor-activiteiten. In 2015 kocht ik wat ik beschouw als mijn eerste ‘’mooie horloge’’ , een Tag Heuer Carrera GMT (calibre7), dat was het inlossen van een al wat langer gekoesterde wens (ik ben ook auto (-sport) liefhebber en volg de F1 al 20 jaar op de voet).

Toch is de horlogekoorts bij mij pas deze winter ontstaan, kort na de aanschaf een Mido Multifort (was verjaardagcadeautje aan mijzelf), toen ik op het idee kwam om ook eens op zoek te gaan naar de Seiko die ik als middelbare scholier begin jaren ’80 ooit had gehad en (jammer genoeg) het begin van dit millennium een keer heb weggegooid omdat hij stuk was (toen had ik duidelijk nog geen horlogekoorts :wink: ). Bij het googelen stuitte ik op dit Horlogeforum en ben toen lid geworden. Mijn oude Seiko heb ik op het forum natuurlijk niet teruggevonden, ik wist ook niet precies meer hoe die eruit zag, maar ik ontdekte daardoor wel wat een leuke vintage Seiko’s er allemaal bestonden. Dat leidde enige tijd later tot de overname van een prachtige Seikomatic Weekdater van HF-lid @jpfwatch. Daarna (of daardoor) is het een beetje misgegaan en is de horlogekoorts bij mij ontstaan. Een paar weken later nam ik de Oriënt 3 Star over van @rubennnv en vandaag presenteer ik mijn nieuwe aanschaf, overigens van buiten dit forum, een schitterende (al zeg ik het zelf) Omega Seamaster De Ville uit 1967.

Ik wilde ook graag ooit een keer een Omega hebben maar dankzij dit forum heb ik ontdekt hoe mooi vintage horloges kunnen zijn en dat deze financieel meestal veel bereikbaarder zijn dan nieuwe. Daardoor is deze Omega er dus sneller gekomen dan ik had gedacht. Binnenkort komen er nog twee andere horloges aan, maar daarover verklap ik nog even niks… :blush: Ik heb wel met mijzelf afgesproken dat het nu voorlopig even ‘’schluss’’ moet zijn met horloges kopen. Hebben jullie nog goede tips hoe om te gaan met horloge- c.q. verzamelkoorts? :blush:

27 likes

Omgaan met horloge koorts?

Ja hoor, rechts boven zit een knopje, afmelden & nooooit meer terug komen.
Anders? Succes met sparen. :wink:

8 likes

Welkom

1 like

Het klinkt misschien vreemd, maar de achtergrond van een horloge maakt dat jij er aan kunt hechten. Ik heb hetzelfde met mijn Longines vanwege de connectie met de paardensport. Verdubbelt het plezier!

:+1:

1 like

Welkom hans , wat een leuk verhaal als introductie

1 like

Welkom Hans,
Er is geen weg terug. Veel plezier hier.

1 like

Welkom Hans.
Goed bezig !
attachment-Dirkzwager-boks-high-five-272x164

1 like

Beste Hans, welkom en nog veel plezier op ons mooie forum. Als je ooit een werkend middel tegen de genoemde “kwaal” zou vinden, wil je dat dan met mij delen?

2 likes

Welkom en zeer fraaie Omega is dat!

Horlogekoorts = prettige koorts, NIET gaan bestrijden maar lekker in blijven hangen! :wink:

Gr. Traveler.

3 likes

Welkom in dit ziekenhuis zonder dokters, die koorts gaat voorlopig niet weg vrees ik!

4 likes

Welkom Hans! Je ben hier en dus doomed.

3 likes

image

1 like

Zou je serieus ècht genezen willen worden dan??

Gr. Traveler

1 like

Nee dat niet denk ik, maar een paracetamolletje tegen onbeheersbare aankooplust zou soms wel handig zijn… :wink:

2 likes

Welkom Hans, leuke intro.
Normaal wil ik newbies nog wel eens waarschuwen om hier vooral weg te blijven. Jij bent helaas niet meer te redden dus bij deze: van harte welkom!

1 like

Nee, niet echt.t

Van harte welkom! Prachtig horloge.

1 like

Van harte welkom hier! :slight_smile: :+1:

1 like

Hahaha leuke introductie! Welkom en veel plezier op HF! Groeten Maichel

1 like

Welkom :grin:

1 like