Beste leden,
Even voorstellen ik ben Glenn 30jaar, trotse vader en echtgenoot.
Ik lees al lange tijd op het forum en heb hier al heel veel geleerd.
Mijn persoonlijk horloge verhaal is 8jaar geleden gestart.
Toen ik 22 was kocht ik mijn eerste horloge een festina quartz, 149euro (geen foto).
Deze heeft het na 8jaar (probleemloos werken) begeven. De chrono stond op 12u10 ipv 12u en de lume viel leterlijk van de aanduidingen.
Dit kon mischien verholpen worden maar ik vond het de moeite niet meer waard.
Mijn volgende horloge kocht ik toen ik getrouwd ben omdat hij bij mijn kostuum paste .
Dit was een pierre lanier quartz, lmtd edition van 230 euro.
Deze loopt na 4jaar en half nog steeds perfect.
Mijn volgende aankoop was 3 jaar geleden toen ik een armband liet maken voor mijn vrouw, ter ere van ons zoontje zijn geboorte. Ik was (bij de zelfde juwelier als waar ik mijn trouwhorloge heb gekocht) naar de toonbank met de horloges aan het kijken toen de verkoopster naar me toe kwam.
Ze zei: hier een horloge waar nooit een baterij in hoeft, ik dacht wauw . Ik had ook nog nooit een ‘open hart’ gezien dus ik viel er meteen voor. Ze heeft me niet verteld dat dit een automaat is, dat deze service nodig heeft en dat ze de service zelf niet aanbieden. Ik kom daar nooit meer…
Zonderd het te weten kocht ik ook van PL mijn eerste automaat voor 209euro.
Toen ik dit jaar 30 werd dacht ik bij mezelf, tijd voor een cadeau en laat ons eerlijk zijn wat is er nu beter dan een nieuwe horloge
. Ik starte men zoektocht en vond een mat zwarte hugo boss van 389euro. Al snel dacht ik: heb ik eigenlijk ooit al een goed horloge gekocht? Wat is een goed hologe? Is het slim om een horloge van een kleding merk te kopen? Veel vragen dus en zo kwam ik hier terecht:slightly_smiling_face:.
Na maandenlang topics bekijken over echt alles, divers, vintage, zwitsers… etc. Na zelf opzoekwerk te verichten naar horlogemerken en hun geschiedenis ben ik eindelijk tot een besluit gekomen waar ik mij het best bij voel. Seiko, dit merk spreekt me ongeloofelijk aan zowel qua geschiedenis als horloges. Dus na lang zoeken bij de presage lijn uitgekomen, daar tussen zoekende vond ik het volgende horloge. In eerste instantie scrolde ik erover want ik vond hem oerlelijk. Maar na meer en meer zoeken, bleef ik deze tegen komen en werd ik er verliefd op . Ik ben voor zijn gedurfde kleuren combinatie gevallen. Het is de presage sharp edge lmtd edition akebono.
Akebono staat (volgens hun website) voor het moment dat de zon opkomt en het licht de schaduw verdrijft, het patroon is van een hennepblad en word al meer dan 1000 jaar gebruikt voor stoffen te maken. Als je hem vol in het licht houd ziet de wijzerplaat helder paars en als je hem licht kantelt sluipt de schaduw er op. Prachtig vind ik, dit kan seiko echt ongeloofelijk. De kopere aanduidingen staan voor de zonnestralen.
Ik heb nog meer foto’s van de andere horloge’s, maar ik kan deze niet plaatsen want ik mag er maar 2 plaatsen komt erop

Dit is mijn horloge verhaal tot nu toe.
Ik ben nu aan het sparen voor een astron, ja nieuwprijs. Daarna wil ik naar grand seiko maar dat is nog meer sparen:grin:. Ik wil jullie allen al bedanken voor de leuke topics waar ik al heel veel van heb geleerd. Hopelijk kunnen jullie de foto’s zien en sorry voor de slechte kwaliteit alsook mijn slechte spelling

Ik heb nog foto’s van de andere horloge’s. Kan ik deze nog laten zien?
Mvg Glenn