Even voorstellen: Horlogista

Ik kijk nu al enige tijd rond of dit leuke forum en dacht dat het nu wel eens tijd werd om mezelf eventjes voor te stellen.

Mijn naam is Ronald, ben 55 jaar oud en altijd al gek geweest op horloges. Techneut van origine (electro, instrumentatie, fijn mechanische techniek, werktuigbouwkunde, etc.). Vanwege mijn affiniteit met techniek gaat mijn “klokjes-liefde” dan ook uit naar de mechanische varianten. Hoewel ik ook een aantal Eco-solar’s en Kinetics heb, dus helemaal mechanisch ben ik nu ook weer niet.

De eco-solar is er echt vanwege het gemak, dat doet het altijd. De kinetics zijn er langzaam ingekropen en moet zeggen dat het toch wel mooie techniek is. Heel fascinerend (ja ik weet het, een kinderhand is snel gevuld :wink:) om te zien, als je het horloge oppakt na enige tijd, dat hij zich zelf keurig weer op tijd zet. Dat blijft er ontzettend leuk aan.

Mijn collectie is niet supergroot (ongeveer 20 horloges) en de samenstelling veranderd met grote regelmaat. Jullie zullen dit wel herkennen, altijd op zoek naar de holy grail en het volgende nieuwe horloge blijft lonken.
De samenstelling is divers en tegenwoordig bestaat deze niet meer uit replica’s. Iets wat ik vroeger wel deed, het zal wel met de leeftijd te maken hebben.

Tegenwoordig koop ik een “hommage” horloge, puur om te zien of de pols beleving er is. Het is natuurlijk niet helemaal hetzelfde maar voor mij is dit, in ieder geval, een goede manier gebleken om later tot aanschaf dan the-real-deal over te gaan. Ook merk ik dat vintage steeds meer aantrekkingskracht op me begint te krijgen.

Net als velen heb ik, soms, last van sellers remorse, In het verleden kon ik daar nog wel eens in blijven hangen, tegenwoordig niet meer. Ook dit schuif ik af op de leeftijd (best handig hoor om te doen), op die manier geef ik het voor mezelf een plekje.

Ik heb mezelf voorgenomen vanaf heden mijn redelijk passieve rol om te draaien in een wat meer actieve rol en zal, dat is dan mijn insteek, proberen een positieve bijdrage te leveren.

21 likes

Welkom en veel plezier gewenst op dit forum!!!

Welkom, Ronald en nog veel plezier op ons mooie forum.

Welkom

Welkom en enjoy!

Welkom!

Ik denk dat je het gemiddelde toch wel iets omhoog haalt hier😉

2 likes

Welkom!

Welkom Ronald en veel plezier hier!

image

image

Welkom en veel plezier op het HF! :+1:

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van dit energieke HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom, welkom

20 stuks maar? :thinking:

Welkom!

welkom-home

Welkom! 20 stuks? Een foto is altijd goed :smile:

Welkom :+1:

Van harte welkom :clap:

Welkom Ronald!