Even voorstellen : ik en mijn horloges

Dag allemaal !

Ik ben Jeroen en ben onlangs in het bezit gekomen van 2 mooie horloges. Heb sowieso altijd iets met horloges gehad, dat begon op jonge leeftijd met vakanties nep horloges van alles wat je in het echt niet kon betalen.

Ik ga hier het een en ander doorlezen en hoop daar weer flink wijzer van te worden.

De horloges:

1. Delbana 18 kt gouden horloge met leren band. Jaren 50 ? Hand gewonden,

2. Rolex 9 kt gouden horloge uit periode 1971-1972 helemaal originele. Met doosje er nog bij. Gewicht 55 gram. Heeft service gehad en is nauwkeurig in de tijd.

Van deze horloges weet ik vrij weinig af en dat ga ik ook proberen te achterhalen.

Misschien we spreken elkaar nog!!

7 likes

Jeroen, welkom op dit mooie forum. Je bezit een paar mooie horloges.
Groet. Richard.

Welkom! Mooie klokjes, en zeker een goed begin van de collectie :smile:

Welkom! :slight_smile:

1 like

Dank je!!

1 like

Mijn beste,

Jeroen, van harte welkom binnen de gelederen van dit Mondiale HorlogeForum!!
Een fraai duo aan horloge-plezier heb je!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

welkom

Welkom en veel leesplezier. Je zal je info hier zeker vinden. Kenners genoeg aanwezig.

Van harte welkom :clap:

Pieter.

Ja ben al hele avond aan het lezen over de delbana en alle verschillende horloges die dat merk heeft voortgebracht. Heb nog niet eenzelfde gevonden! :slight_smile:

Welkom op HF :thumbsup:

Welkom,

Die rolex is een apart klokje :grinning:

2 prachtige horloges, welkom!

1 like

Thanks! Echt leuk om te horen!

Hier nog 1 plaatje van de Delbana

1 like

Welkom hier, geen alledaagse klokjes. :+1:
Ben benieuwd hoe de collectie zich ontwikkelt.

Welkom, welkom! :+1:

Nou voorlopig niet, na deze 2 gekocht te hebben eerst even info verzamelen en conditie laten bepalen…

Weet nog helemaal niets dus. Ken de uurwerken niet en wil er niet aankomen voor ik weet hoe en wat.

Zijn wel handmatig volgens mij

Heb je ook meer foto’s van de Rolex? Lijkt dat logo hoog op de wijzerplaat te staan of zie ik dat verkeerd? Waar heb je deze gekocht?

1 like

Welkom hier!! Mooie Delbana!

De Rolex komt van Catawiki denk ik? Heb je er ook papieren bij? Denk dat de dail op zijn minst een keer opnieuw is opgemaakt.

Wil je dag niet verpesten… alleen maar helpen voor de toekomst.

Google maar eens. Kom eenzelfde tegen op Catawiki en de andere zijn toch wel wat scherper op de plaat. Denk dat ie dus niet helemaal in de haak is…

Maar misschien zijn hier leden met meer verstand van zaken en zit ik ernaast…

In ieder geval veel plezier hier!

Welkom hier en veel lees en schrijfplezier gewenst .