![]()
Welkom!
Benieuwd naar wat eraan komt!
Welkom! En heel benieuwd naar de NA (voorzichtige gok op een speedmaster of een explorer).
Welkom op het forum Siemon ![]()
Welkom Siemon,
Mooie introductie , goede entree…
Je eigen horloge vinden met de juiste eigenschappen is op zich al een leuke reis door dit landschap…veel plezier om dit te ontdekken
Leuk voorstel topic Siemon en welkom natuurlijk, natuurlijk benieuwd naar je incoming. Even een leuk horloge voor je gemaakt ter inspiratie ![]()
Maar pas op, als je net zo snel horloges gaat kopen als je kindjes hebt gemaakt heb je snel een leuke collectie ![]()
Welkom bij de club Siemon.
Bedankt voor het warme onthaal. ![]()
Heb de neiging nogal stevig nieuwe zaken aan te vatten, maar heb nu nog de naïeve gedachte om althans even een one-watch-kind-of-guy te zijn. Laat me nog even in die waan leven.
Ik kan alvast de kroon licht ontbloten, en zeggen dat de Speedmaster mijn voorkeur had. Alleen was ik daar vooral gecharmeerd door de professional en idealiter van iets oudere allooi, wat me door heel wat mensen en artikels werd afgeraden als dagelijks horloge. Verzamel al 15 jaar sneakers onder het motto ‘rock, don’t stock’, alleen zijn deze dingetjes net iets duurder en iets fragieler. Hesalite ![]()
(Wel heeft mijn bureau thuis nog wat versiering nodig en ben ik op de uitkijk naar het Moonwatch only boek, alleen vind ik dat nog wat prijzig. Mocht iemand daar een tipje voor hebben, laat me gerust iets weten.)
Dagelijks horloge, weinig origineel maar met een zekere charme (al blijft dat vooral een subjectief dingetje), en mijn vage tip is ook al opgepikt in dit draadje … maar het horloge is nog niet genoemd. Misschien is het toch niet het ideale instapmodel zoals mijn youtube algoritme mij succesvol heeft wijsgemaakt.
In ieder geval kijk ik er enorm naar uit - mondeling is er een akkoord maar moet enkel nog een momentje prikken om het tripje richting noorderburen te maken. Ergens ironisch dat deze zoektocht naar tijd het grootste euvel is in mijn zoektocht naar iets om de tijd bij te houden.
Zolang ie niet van mij is hou ik eigenlijk beter mijn mond, maar waar het hart van vol is loopt de mond van over.
Welkom en veel plezier hier.
Welkom Siemon ![]()
Welkom!
Van harte welkom Siemon!
Welkom op het forum
Welkom!
Welkom!
Verstandig maar toch wel een beetje een tegenvaller…
Ik word nieuwsgierig…
Hou daar echt geen rekening mee, grote kans dat ie met een Apple Watch achtig ding loopt.
En je hebt ook 3 kinderen om alles eerlijk te verdelen. Koop wat je zelf mooi vind nu.
Een Datejust?
Dat is ook een leuke bezigheid toch Ferry?
Doe maar want één keer raden is leuk maar het moet geen ellenlang raad topic worden, dan haken veel HF leden af.
Enfin, veel plezier op het HF!
Welkom op het forum.
Raden dat wordt lastig.
Kan wel mijn ongezouten mening geven!
Uw voorliefde voor vintage Rolex doet vermoeden dat het een Rolex betreft. Waarschijnlijk een modernere. Ik vind het qua design een mooi merk en persoonlijk is voor mij de Submariner “the one to rule them all”. Sub design is in mijn ogen de ongeslagen kampioen.
Al heb ik er zelf meerdere gehad maar allemaal weer verkocht. Ik heb geen hoge hoed op van het merk. Dat was voor mij de reden om ze te verkopen. De handelswijze, wachtlijsten en manier waarop ze met klanten omgaan…thanks but no thanks.
Als fervent liefhebber en voormalig collector zou ik een Speedmaster Moonwatch ook instant afraden als dagelijkse en tevens one watch collection. Ja het zijn mooie horloges met heritage, maar meer voor erbij. Te fragiel, geen datum en amper waterdicht.
Niet echt heel praktisch als een one man army.
Tegenwoordig behoorlijk overprijsd ook.
Dan nog de servicekosten van Omega die tegenwoordig echt belachelijk zijn…
Mocht Omega in zijn algemeen toch de voorkeur genieten zou ik eerder richting de Aqua Terra sturen. Dat is zowel sportief als dressy, en een veel moderner en steviger uurwerk.
Een ware chameleon a.k.a alleskunner die heel goed als the one to rule them all kan fungeren.
Of wellicht wat minder prijzig, zou ik richting Tudor gaan. Altijd goed. Een fan favorite onder de liefhebbers en een stuk klantvriendelijker dan het moederschip…
Breitling maakt ook hele degelijke horloges.
Al zijn die wel iets minder neutraal.
Heel eigenzinnig design waar je van houdt of die je haat.
Of nog een stapje omlaag (qua prijs), zou ik aan een wat neutraler merk als Longines gaan denken of een mooie Seiko uit het hogere prospex segment.
Betrouwbare werkpaardjes.
Hoe dan ook, dit alles is geen waarde oordeel, slechts mijn gedachten hardop. Keuzes te over!
Wat u koopt, zolang het u plezier schenkt is het altijd goed! Veel plezier met uw zoektocht/aankoop!