Even voorstellen is wel zo netjes!

Ik loop nu een paar weken mee te lezen op dit forum, erg interessant allemaal.
Horloges draag ik al sinds mijn jeugd, mijn bouwjaar is 65.

Mijn Pulsar uit 98 heeft een paar jaar geleden de geest gegeven, condens en lege batterij.

Ik had het ding dag en nacht om en deed er echt alles mee, wel te zien aan de foto’s

Daarna een jaar of 5 geen horloge gedragen omdat de smartphone wel voldeed om de tijd af te lezen.
De laatste paar jaar begon het steeds meer te kriebelen om weer eens een normaal horloge te dragen, gedoe altijd met de telefoon! En ik vind horloges gewoon mooi.

Dus overal rondkijken op het www en in de winkelstraten om iets te zoeken wat bij mij past.
Viavia nog aan een imitatie **** gekomen als cadeautje.
Leuke klok, zit netjes in elkaar, maar is voor mij te dik en de datum is erg slecht afleesbaar.
Daarnaast voelt het op de een of andere manier niet goed. Dus het blijft bij 1 neppert.

Dus mijn zoektocht ging verder, voor mijn eerste horloge wou ik niet al teveel uit geven, het is crisis nietwaar :smiley:

Na veel wikken en wegen bleven er drie over…

De Seiko SNZF17
De Swiss Military Hanowa Aqualiner 06-4213.04.007
En de Orient CEM65008B Ray

Het is de Orient Ray geworden, deze heb ik bij SeriousWatches aangeschaft.
Ik ben erg blij met het horloge, zit goed, ziet er mooi uit, goede lume en is zeer goed af te lezen, ook zonder leesbril :wink:
Hieronder een aantal foto’s die ik vanavond nog even snel heb gemaakt.

Had ik al gezegd dat ik er blij mee ben…

Bericht aangepast om de imitatie weg te halen (mcfr)

Arjan, welkom.

Leuk die Orient. Wilde het ook nooit geloven , maar na de veertig worden ze langzaam aan wat minder de ogen he ?.:wink:
Krijg zelf nog wel eens neigingen bij zo’n Orient Bambino.
Die Pulsar is inderdaad gedragen…

Andere geval laat ik maar even buiten beschouwing.:smiley:

euh…geen Zuiderzeehorloge? :wink:

Welkom. Even een tip, zorg dat die nepper uit je berichtje verdwijnt, stellen we hier niet op prijs.

Leuk verhaal Arjan en welkom op het HF. Mooie leerschool en dat gaat je zakken vooral leeg maken (:smiley:

Die Orient is top :~

Psss … wijzig snel je bericht en haal die neppert gauw weg voor de moderator het ziet :smiley:

Welkom op dit forum. Ik wens je heel veel plezier :slight_smile:
Ik heb wel je bericht enigszins aangepast en je daar ook een pb over gestuurd.

Welkom Arjan en je ziet het,
Big Brother slaapt nooit.:wink:

Welkom(tu)

Mooie klok hoor, zo’n Oriënt !!
Mooie foto’s ook !

Pieter.

welkom en proficiat met je nieuwe aanwinst!

p.s. wel zo aardig dat in je introductie t de betreffende replica/namaak is verwijderd, maar dat het verhaaltje er nog wel summier in zit.

Oké, de boodschap begrepen, zal niet meer gebeuren.

Ik ben niet zo van de dresswatch, als ik geld over heb misschien.
Ik zou eerder een echte titanium duiker nemen.

welkom Arjan.

maar nu ( ik kan d’r niks aan doen ) ben ik juist
nieuwsgierig naar die replica geworden ook.

Ik stuur je wel even een PB…

Hoi Arjan,

Leuke binnenkomer en zo’n helemaal afgedragen pulsar heeft toch duizend maar meer charme dan een lelijke nepperd.

Mijn advies is om je stukje over de replica ook even te verwijderen, het heeft imho niets met horlogehobby te maken.

Anyway, welkom en mooie foto’s en orient!

(tu)

Ik kan mijn eigen topic niet wijzigen, ik zie niet waar dat zou kunnen.
Een moderator mag het van mij wel weg halen.

Die Pulsar doe ik ook niet weg, de juwelier gaf aan dat na batterij wissel er geen leven in kwam.
Misschien ga ik er zelf wel een keer aan schroeven…

Welkom Arjan en veel plezier gewenst .

Mijn beste,

Arjan, van harte welkom op dit originele Horlogeforum!!
Je zal je draai hier snel hebben gevonden en met het lezen van de verschillende horlogeposten
de materie der horlogemagie steeds verder weten te doorgronden.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Welkom Arjen.

De Orient is een goed klokkie voor het geld, ik heb hem dan zelf ook. Veel draagplezier van je Orient! :wink:

Ik ben in een paar weken al veel wijzer geworden, mede dankzij dit forum, hoe dieper je in de materie duikt hoe leuker het wordt.