Even voorstellen: Ivar(d)

Hallo,
Na een weekje meelezen en vragen stellen acht ik de tijd rijp om mezelf voor te stellen: mijn naam is Ivar en ik woon in Almere. Ik heb onlangs ervaren dat ik HET in me heb: verliefd kunnen worden op een horloge. De sensatie voelen van het zien van een uurwerk en dat daarbij bepaalde gelukshormonen vrijkomen. Ik dacht altijd dat het flauwekul was, maar het bestaat dus echt.
Ik ben van nature merkentrouw, maar ik heb dat losgelaten bij mijn laatste aanschaf. Ik ging meestal voor Seiko, maar nadat ik op dit forum gelezen had over de matige werking van de solarcel, ben ik overgestapt naar Citizen. De aanschaf van de CB0190-84L heb ik onlangs hier gedeeld.
Verder beschik ik over een Seiko 5 uit 1992, gekocht in Singapore, een Seiko SKS539P1 (die ik vermoedelijk binnenkort te koop aan ga bieden), een Seiko SKS535P1, een Pulsar en een Huawei smartwatch.

Ik ben wel vrij nuchter. Natuurlijk, ik zou ook wel een Rolex Oyster Perpetual willen bezitten, maar als ik echt moet kiezen, dan kies ik toch eerder voor een andere auto of het opknappen van de badkamer voor datzelfde geld. Tenzij de euro’s tegen de wanden klotsen, maar dat is bij mij niet het geval. Of is dit vloeken in de kerk? Natuurlijk, zo’n horloge is een kunstwerk en waardevast, maar je kunt je pecunia maar één keer uitgeven.

Wel, dat was het tot zo ver. Ik vind het leuk om de diverse posts te lezen en ervan te leren.

Ik wens iedereen een fijne oudejaarsavond en al het goede voor 2022.

IvarD

46 likes

Welkom Ivar, leuke verzameling. fijne jaarwisseling :slightly_smiling_face:

1 like

welkom ! veel plezier :smiley:

1 like

Welkom!
Foto’s zijn we gek op!

PS Pulsar P2 toevallig?

1 like

Welkom bij de club Ivar.

1 like

Ivar, welkom op HF!

1 like

Welkom hier bij HF !
Ja jij ook een fijne jaar wisseling.

1 like

Welkom Ivar, frisse blik op zaken!

1 like

Welkom…:+1:

1 like

2 likes

welcome

1 like

Welkom op het HF

1 like

Welkom Ivar!:+1:

1 like

Welkom en ook een goede jaarwisseling gewenst!

1 like

Welkom Ivar op dit prachtige forum vol informatie en inspiratie.

Dat kan nog wel even duren…mits je dat alhier zou willen doen via een verkooptopic… daar is al vaker over geschreven.

Een mooie tijd hier toegewenst!

1 like

welkom…have fun

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club Horloge Liefhebbers!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Hoi, ik weet t, gelukkig zijn er meer verkoopkanalen.

1 like

mooie tijd hier :sunglasses:

1 like

Welkom!

1 like