Recent ben ik lid geworden van dit prachtige forum. Ik had me reeds voorgesteld bij de Tag Heuer en IWC only groepen. Ik wilde me hier voorstellen met een NA, maar die is helaas retour afzender. Daarover zo meer.
Mijn interesse voor horloges ontstond toen ik als jonge puber een bijbaan had bij een autobedrijf. Daar kwam ik in aanraking met IWC via Mercedes AMG. Waar de passie voor Mercedes Benz er direct was en de liefde onvoorwaardelijk, kwam de passie later ook voor IWC.
Ik heb nu enige tijd een mooie Tag Heuer CAZ1014 om mijn pols, na jaren 3 fossils gedragen en versleten te hebben.
Echter wil ik toch graag iets nieuws.
Op mijn bucketlist staat dan ook een IWC.
Een paar weken geleden heb ik daarom een IWC 377709 gekocht in Nederland. Helaas bleek dit ongedragen uurwerk beschadigd en is deze retour gegaan.
Nu wil het toeval dat ik op vakantie ga naar Italië. Tijdens de terugreis deze vakantie zal ik met de auto een tussenstop maken in Zwitserland. Nu doe ik dat niet op zomaar een plek, maar in Schaffhausen zelf.
Ik wil daar uiteraard het museum bezoeken, maar wellicht ook een horloge kopen. Ik denk nu meer aan een IW371604 dan een flieger.
Nu is er niet alleen een IWC boutique, maar zijn er ook andere juweliers in Schaffhausen die veel van het merk aanbieden.
Heeft iemand tips and tricks voor het kopen van een IWC/horloge in Zwitserland? Of raden jullie het zelfs af?
Goeie keuze, wel iets stijlvoller en kwalitatiever dan de pilot.
Wat betreft kopen in Zwitserland kan je via de zoekfunctie rechtsbovenin wel wat topics vinden.
Officieel kan je daar tax free shoppen en dan moet je terug in de EU btw afdragen. Dat is per saldo niet goedkoper omdat de Zwitserse tarieven heel laag zijn (7.7%).
Of je hem de grens over kan smokkelen met de auto en de btw als korting pakt? Dat is wel mogelijk denk ik
De listprijs is in Zwitserland bijna gelijk aan de EU prijs. Door de dure CHF maakt het niet zoveel meer uit.
Over de grens smokkelen is bij Schaffhausen moeilijker dan bij Basel op de snelweg. Ben regelmatig op training bij IWC en gaan dan vaker naar Duitsland voor een goede maaltijd ( die betaalbaar is) en geregeld aangehouden door de douane. Komt misschien ook door type auto in combinatie met NL kenteken
Dat is inderdaad iets om rekening mee te houden. Eerst maar eens kijken of het überhaupt de moeite waard is om het in Zwitserland te kopen zoals @rorymoer en u al zeggen.
Bedankt!
Ik ben vorig jaar in Zwitserland geweest en zat met dezelfde vraag. Mijn conclusie was dat het niet aanzienlijk goedkoper was, zelfs niet zonder de BTW. Aangezien vrijwel alles in Zwitserland vrij prijzig is naar onze maatstaven.
Welkom op dit leuke en informatieve. forum.
Rondneuzen aldaar is natuurlijk een leuke maar ook functionele activiteit om je informatie over IWC te optimaliseren . Succes en veel plezier