Even voorstellen - JamesFBaker

Dag allen!

Nu een jaar of twee kijk ik rond op het forum, dus hoewel ik bekend ben met enkelen van jullie zal niemand mij kennen. Over het algemeen omdat ik nog weinig te vertellen, maar veel te leren had. Tijd om me even voor te stellen!

Inmiddels ben ik begonnen met het opbouwen van een collectie, begonnen door twee erfstukken waaronder een Certina DS2 Turtleback uit de jaren zeventig. Ikzelf heb een exemplaar met een blauwe wijzerplaat, mijn vader draagt hetzelfde horloge met een witte wijzerplaat. Beide gekregen van mijn grootvader. Diezelfde grootvader liet me een Citizen Crystron na uit ongeveer dezelfde periode.

Mijn schoonvader gaf me vervolgens een GC horloge, het zal niet de favoriet van het forum zijn maar wegens sentimentele waarde is het een horloge dat nooit de collectie zal verlaten. Dat laatste is overigens ook een van de redenen waarom ik een zwak voor de horlogerie heb gekregen, achter ieder horloge zit wel een verhaal of herinnering. Een horloge met een goed verhaal is toch wel het mooiste wat er is.

Enfin, mijn vriendin gaf me uiteindelijk een Seiko SRPB51K1 en zelf kocht ik via Monsterwatches (dankzij dit forum) een Seiko SKX007J vlak voor deze uit de winkels verdween.

En nu? Nou, mijn vriendin heeft zelf een horlogedoos met zeven exemplaren en gezamenlijk zijn we tot de conclusie gekomen dat een trouwhorloge beter bij ons past dan een ring. Tijd om voor een grail te gaan dus! Voor haar de Omega Speedmaster Broad Arrow met een witte wijzerplaat en blauwe elementen en voor mijā€¦ geen idee nog. Ik heb een flinke lijst met horloges die aangeschaft gaan worden, en dat is ook een van de redenen om hier nu te beginnen met berichtten. Ik zie in het blauwe deel veel mooie horloges door mijn vingers glippen, ik zou graag enkele biedingen her en der willen uitbrengen maar ik merkte dat ik dat met mijn nieuwe account nog niet mag. Zo was ik van plan om vanavond op @Karel11 en zijn witte Aquaracer te reageren, ik hoop dat ik die kans nog krijg.

Anders nog iets? Kleine funfact: ik schreef in het verleden als journalist voor meerdere welbekende magazines, veel lifestyle en wat financiƫle journalistiek, maar ook vaak over horloges. Ik schreef dus bijvoorbeeld het zoveelste stuk over de historie van Omega en Rolex, maar zelf had ik ze nog niet. Inmiddels is het wel de hoogste tijd, dus wie weet wat de komende tijd in de collectie komt.

Shoppinglist voor de komende jaren:
Rolex Day-Date (groene plaat met fluted bezel)
Tag Heuer Aquaracer Calibre 5 (polar)
Certina DS PH200 Nivachron
Seiko Sumo (groen)
Maurice Lacroix Aikon Automatic (wit)
Omega Speedmaster uit 1990
Omega Seamaster
Breitling Colt en Navitimer
Tissot Seastar 1000 Powermatic 80 (rosegoud, tikkeltje kitsch, tikkeltje guilty pleasure)
Een moonphase, geen idee welke nog.

Grootste wens: Rolex GMT-master 2 Root Beer

Haalbaar allemaal? Geen idee, we gaan zien hoe ver we komen, maar leuk om hier van start te gaan, aangenaam dus!

Nog een beetje beeld na de lap tekst:

40 likes

Welkom James!:+1:
Dat is een mooie ambitieuze lijst.
Veel plezier hier.:grin:

Welkom!

Welkom James!

Van harte welkom!

Welkom James!

Leuke introductie! Ik hoop dat je verzameling zich gaat ontwikkelen zoals je voor ogen hebt; fijn om te zien dat je voor diverse merken gaat.

Welkom James! Fijn dat je een inkijk inje achtergrond hebt gegeven, nu verwachten we wel de nodige ā€œprozaā€ van jouw handšŸ˜‰

Anyways, leuke collectiešŸ‘šŸ»

Welkom. De Aquaracer staat nog te koop dusā€¦Je mag wel biedingen doen, ook al heb je een nieuw account.

Welkom op HF, James! Mooie verlanglijst. Ja, de horlogehobby kan behoorlijk uit de hand lopen! :grin: Aquaracer is een topper! Hopelijk lukt dat. Succes en veel plezier nog hier!

Welkom op HF! Veel plezier!

:wave:

Welkomā€¦:+1:

Welkom James :+1:

Welkom op het HF

Welkom

Welkom!

Van harte welkom op het forum! :slight_smile:

Welkom en mooie wensenlijst :+1: daar kun je wel even mee vooruit hier

Welkom bij de club Roy.

Welkom hier.