Even voorstellen & JDM Seiko SARB033 unboxing

Hee hee,

Ik ben Steven, 26 jaar jong en heb sinds mijn tienerjaren al een interesse in horloges. De afgelopen jaren is deze interesse aangewakkerd en verschoven in de richting, met in het bijzonder de werking, van mechanische horloges.

Op dit moment heb ik een collectie van 6 stuks maar dit wil ik terugbrengen naar 4 of 5. Niet elk horloge krijgt op dit moment even veel tijd om de pols en dat is gewoonweg zonde.

MAAR,

Zei ik nou dan ik een collectie van 6 stuks had? Er is iets leuks onderw…

** ding-dong **

Even wachten liebe leute, er staat iemand aan de deur…

** D.M doet deur open en ziet postbode staan **

Zoals ik zei, er is iets leuks onderweg. En laat dat nou net bezorgd zijn!


Laten we beginnen bij het begin:

Ik heb een Seiko SARB033 gekocht bij ShoppingInJapan.net. Het salesteam heeft me altijd netjes, en vooral snel (soms lijkt het wel of hun kantoor westerse openingstijden hanteert) te woord gestaan. Zeker aan aanrader als je op zoek bent naar een Seiko, Citizen of een state-of-the-art nucleaire rijstkoker.

Enfin, via track & trace was de voortgang van verzending netjes te volgen. Binnen 6 dagen van Tokyo naar Nederland en ook netjes langs de douane zonder importheffingen. Ze hadden op mijn verzoek een lagere waarde op het pakket gezet. Dōmo arigatō!

Terwijl ik een niet nader te noemen nummer van The Loneley Island op had gezet en mezelf had geïnstalleerd aan de keukentafel ging ik aan de slag.

Zoals gebruikelijk beginne men met den doosch. Uitpakken dus!

Laagje,

Voor laagje,

Voor laagje,

Voor laagje, volgens mij snappen jullie waar dit heen gaat,

…kom je uit bij de doos! Het kan aan mij liggen maar persoonlijk word ik erg blij van het garantiekaartje dat als boeklegger gebruikt wordt om het begin van het Engelse gedeelte aan te geven van de Japanse gebruikershandleiding. Tevens zat er een kortingscoupon van $25 bij. Voor wie gebruik zou willen maken van de kortingscoupon, stuur me even een privé bericht, dan krijg je de code.

Ook transportbescherming aan de binnenkant van de horlogedoos is aanwezig:

Nu hoor ik jullie denken; ‘verdomme, waar blijven de foto’s van dat horloge!1!!?!1?’ (dit stak @Twingens namelijk niet onder stoelen of banken hahah)

BAM!

Met natuurlijk de fraaie rotor en het ijzersterke inhouse Seiko 6R15D uurwerk.

Het horloge is zoals jullie vast weten 38mm in diameter. Ik heb er een schaakstuk naast gezet ter schaal zodat jullie een beter idee hebben:

Als het volgende een betaalde baan zou kunnen worden aub dankuwel;

Ook nog wat foto’s van de band. Daar ik thuis (nog) geen gereedschap hiervoor heb (als je een overtallig setje hebt liggen, lemme know!) moet ik nog naar de juwelier om de band in te laten korten. Voelt dessanietemin solide aan. Plannen om de band vervangen en andere modificaties uit te voeren waren er al, dat wordt een ander topic. :smiley:

Afsluitend nog een paar polsch feauteau’s.

Ik hoop dat jullie je vermaakt hebben!

Groet,

D.M

60 likes

Welkom! En een schitterende Sarb033! :sunglasses::+1:

1 like

Erg leuk geschreven, mooie foto’s en uiteraard wens ik je er veel plezier mee :wink:

2 likes

Welkom op HF! Mooie eerste topic en mooie Sarb033. Veel draagplezier!

1 like

Welkom, leuk openingstopic van een heel mooi horloge. Veel plezier ermee, ben benieuwd naar de plannen die je ermee hebt.

2 likes

Steven, welkom en veel plezier op ons mooie forum. Leuke introductie en een mooie, gewilde Sarb033.

1 like

Mijn beste,

Leuk weer een enthousiasteling erbij!!
Steven, van harte welkom dan ook binnen de contouren van dit tijd-lovende forum!!
En zo te zien is je eerste horloge-aanwinst er een om “lang plezier” van te hebben!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom en gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

1 like

download

1 like

Gefeliciteerd met een pracht van een aanwinst.
En ook een hartelijk welkom.

1 like

Wat een binnenkomer! Welkom.

1 like

Welkom welkom!!!
Wat een leuke verslag zeg! :+1:t2:
Ennn natuurlijk een erg gaaf horloge :ok_hand:t2:

1 like

Steven, welkom op HF en een mooie binnenkomer, die SARB!

1 like

Welkom hier!

Bij nader inzien… Belastingontduiking is geen mooie binnenkomer.

Die schrijfwijze maakt dan weer veel goed.

Da’s ook weer sympathiek.

En dat weer grappig.

Al met al best wel. Gefeliciteerd met het horloge! En dat je je leven maar moge beteren, stouterd, anders wordt het straf.

4 likes

Welkom, leuk verhaal en prachtige seiko

1 like

Als het onderaan de streep maar positief uitkomt/pakt.

Laten we het erop houden dat ik een < Rotterdams accent> ongereguleerde celdeling </Rotterdams accent> boefje ben, hehehe.

2 likes

Welkom Steven!

1 like

Welkom!

Supermooi horloge. Ik heb deze zelf ook, voor het geld denk ik een van de mooiste…
Nu aan het rondkijken voor een Grand Seiko, want die gaat er ook nog eens komen. Erg fascinerend hoe dat er uitziet en voelt voor mij toch beter dan een Rolex. Al hoewel ik de datejust in 36mm ook echt prachtig vind.

Geniet van je mooie horloge en dit forum!

1 like

Welkom Steven en wat een entree, complimenten! :+1:

1 like

Welkom op HF, gefeliciteerd met je leuk omschreven unboxing en natuurlijk met die mooie Seiko, veel plezier hier!

1 like