Even voorstellen: JME

Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje mee, en het werd wel eens tijd om mezelf netjes voor te stellen.
Ben 45 jaar, woon in het midden van het land, werkachtig in de conceptuele reclame en ben sinds het kind zijn al gek van horloges. Ik kon volgens mn moeder al vroeg klok kijken. Dit zegt helemaal niets, maar het is wel uitgegroeid tot een hobby in de categorie jagen/verzamelen.

Heb door de jaren heen een kleine collectie opgebouwd. Via kopen en verkopen. Voornamelijk met verlies uiteraard, want ermee geld verdienen, daar ben ik een te slechte onderhandelaar voor. Mn huidige collectie bestaat uit een Speedmaster MW Pro, Submariner 14060m two liner, Explorer II white dial (spijtaankoop), een Mondia 34mm (erfstuk opa) en een DeVille Prestige Tonneau die ik deel met mijn vader.

Tot het verleden behoorden onder meer Portugieser chrono blue hands, Aquatimer 2000 white dial, IWC Aquatimer Chrono (spijtverkoop), Seamaster PO XL, Seamaster 300m white dial (ook spijtverkoop) en een JLC Polaris Date. Ja ja, je kan er maar druk mee zijn.

Technisch ben ik niet zo onderlegd dat bij het openmaken van de case ik meteen kan pinpointen waar iets voor dient, maar ik kan wel meepraten over merken en modellen. En het lijkt me dus leuk om met gelijkgestemden hierover te bomen en ervaringen uit te wisselen.

Ik ben vooral benieuwd wat jullie mening is over: Explorer II White 16570 vs de Seamaster 300M White dial, laatste generatie. Tot later!

'k zet ondertussen mn profiel in de krullers…

Groet JME!

59 likes

Welkom…:+1:

1 like

Welkom
Mooie collectie heb je al

Heb geen mening over Explorer II vs Seamaster, vind de Explorer ietsje mooier

1 like

welkom-home

1 like

van harte welkom

1 like

Welkom!

1 like

Welkom bij de club.

1 like

Welkom op het forum JME!

Mooie collectie heb je al, maar foto’s zeggen meer dan een verhaal.

Veel plezier hier!

1 like

Welkom op HF!

1 like

Welkom. Dat is al een flinke collectie. Maar euhm, waar zijn de foto’s?

3 likes

Welkom Ben. Veel plezier hier.

1 like

Welkom, JME! En inderdaad: waar blijven de foto’s? Zonder gekheid: veel plezier hier en met je verzameling!

1 like

Welkom op het forum en veel plezier hier

1 like

Welkom hier bij HF !
Sea master wit heb ik hier in het blauw staan.
Nieuw in de stickers!
Verkoop afdeling van HF

1 like

Dank allen, foto’s zeggen idd meer dan woorden. Hierbij!

21 likes

Blauwe versie is ook mooi. Bedoel je de ‘nieuwe’ collectie met dat zeeblauw of dat in mijn smaak iets fraaiere originele blauwe?

1 like

Mooie collectie heur! :ok_hand:

1 like

Nee deze heb ik te koop.
Op HF heb je een blauw gedeelte.
Nu zit je in rood.

Haha, dank je. Ik moet me het HF-jargon nog eigen maken, zie ik. Ik kan daar nog geen topic plaatsen, omdat ik HF-wise nog nat achter de oren ben. Kan je me een pb sturen met meer info?

Welkom :partying_face:

1 like