Even voorstellen - Joost010

Hoi ik ben Joost. Een horlogeliefhebber van 35 uit Rotterdam en omstreken. Ik ben via via al een paar keer op dit forum terecht gekomen maar heb recent pas zoiets van, ik ga me inschrijven.

Mijn horlogereis tot nu toe:
Kijkende naar de stapel fashion horloges heb ik altijd al een (on)gezonde voorliefde voor horloges gehad. Sinds een paar jaar ben ik me meer in de Zwitserse (en later ook de Duitse en Japanse) markt gaan verdiepen. Dit heeft geresulteerd in het aanschaffen van een Baume & Mercier Classima & een Maurice Lacroix masterpiece small second . Beide mooie tijdloze horloges die goed passen in mijn dagelijks gebruik (draag veel kostuums op werk). Maar na de loop van tijd toch ook steeds meer de behoefte om ook een sporthorloge te hebben. Tijdens deze zoek toch veel bekeken en er over gepraat met vrienden en familie. Dit resulteerde erin dat me langs kwam met het horloge van mij opa dat nooit gedragen werd omdat hij niet goed liep. Het was een Universal Geneve, automaat uit 1952 en ik wist niet wat ik zag. Dit horloge naar Tijdloos in Leiden gebracht en hij loopt weer als een zonnetje!!! Dus een super mooie dresser erbij maar nog steeds dat sporthorloge niet. Na veel online kijken, passen, wikken, wegen en opnieuw ben ik voor gaas gegaan en heb ik een Explorer 14270 aangeschaft.

De collectie tot nu toe

Ik kijk er naar uit om kennis en ervaringen te delen en op te halen. Tot nu toe ben ik heel content met de collectie maar voor mij is de collectie net een huis. Het is namelijk nooit af :wink:. Nu ben ik aan het oriënteren naar de volgende aanwinst. Ik kijk nu naar een duiker of chronograaf maar ik kan niks garanderen.

Gr, Joost

25 likes

Welkom Joost. Die 14270 is het ultieme elke-dag horloge. :ok_hand:

1 like

Van harte welkom :clap:

Welkom op HF :+1:

Mijn beste,

Joost, van harte welkom in die inspirerende wereld van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Dag Joost, mooie collectie. Welkom!

Van harte welkom hier Joost! :smile:

Welkom en veel plezier hier!

Welkom Joost. Leuke collectie heb je. :+1:

Beste Joost,
welkom op HF!

Welkom.joost

Welkom👍

Welkom op het Horloge Forum, prachtig die Universal!
Veel horloges en plezier gewenst hier!

Welkom

Welkom Joost, veel plezier!

Welkom Joost en geniet van dit mooie forum.

Hartelijk welkom op dit forum. Mooie Universal.
.

Welkom

Welkom

image