Even voorstellen: jvk_1971

Van harte welkom hier! :smile: :+1:

1 like

Dag Jordy! Welkom en een mooie tijd hier!

1 like

Welkom.
Erg mooie speedmaster.
Ze konden mij in het begin niet echt bekoren maar het begint te wennen merk ik. Levensgevaarlijk.

1 like

Welkom hier,

speedy’s altijd goede keuze.

1 like

Hartelijk dank iedereen! Heel vriendelijk.

Ja klopt, maar ik had gisteren al iets over mijn zoektocht naar het perfecte date window (Pilot Watches) geplaatst en daar staan ze redelijk goed op de foto.

2 likes

Welkom en een nooie collectie👌🏾

1 like

Welkom hier.

Als eigenaar van Seiko’s en een Nomos met in-house uurwerk kan ik je mededelen dat het voor mij geen ruk uitmaakt waar het uurwerk vandaan komt. De gedecoreerde Sellita in m’n Mühle kan ik net zo goed waarderen. Mooi is mooi, zal ik maar zeggen.

Ook vind ik het vreemd, want de uurwerken van de Omega’s die je hebt worden gewoon binnen hetzelfde bedrijf gemaakt, dus dat zou ik al behoorlijk in-house noemen. :slight_smile:

Als het je te doen is om erfstukken zou ik voorstellen dat je een beperkte verzameling houdt die je regelmatig draagt en niet te veel flippert. Als je namelijk iedere drie weken een andere verzameling hebt en verder ook nooit een horloge lang genoeg draagt om het echt met je te associëren, gaan je kinderen daar geen gevoel bij krijgen.

2 likes

behalve dan die limiteds, toch @jvk_1971? :rofl:

1 like

Wel gelezen inderdaad, niet gezien dat jij dat was :wink:
Mooi hoor, vooral die mark XV|||.

1 like

@Rolopalooza Nee, JUIST die limiteds! :wink:
Bereid je maar weer voor op 2019…de 50th Apollo 11 komt eraan. Maar dat is een andere discussie. Blij met mijn rijtje limited en de gewone.

1 like

Jordy, welkom en veel plezier op ons mooie forum. Mooie collectie.

1 like

Welkom! Mooie collectie, maareh… heb je ook een foto van die GMT van je schoonmoeder??? :flushed:

1 like

Dank je! De 1861 uurwerken van Omega worden niet binnen het bedrijf gemaakt, maar wel binnen de Swatch Group (Manufacture Breguet denk ik?). Dit vanwege de Lemania rechten die bij Breguet liggen. Breguet maakt natuurlijk onderdeel uit van de Swatch Group. Maar om dat nou inhouse te noemen…

Het is inderdaad de bedoeling om een kleine collectie over te houden, maar het blijft ook nog steeds een hobby. En tevens een zoektocht naar het voor mij perfecte horloge. Maar bepaalde modellen blijven waarschijnlijk wel altijd in de collectie. Ik heb nog even :wink:

@Neyra Jazeker! Lunette is nog origineel, de wijzerplaat en de wijzers zijn tijdens de onderhoudsbeurten vervangen. Maar de originele onderdelen hebben ze ook nog een in een mooi zakje zitten. Het is inmiddels meer een kluisobject geworden, maar heel soms draagt het het nog. Komt ook omdat de originele stretch bracelet niet helemaal goed meer is.

6 likes

Zozo…met dit soort klokjes mag je thuiskomen…welkom bij dit forum!!!

1 like

Welkom Jordy, al flink bezig geweest de laatste jaren!:facepunch:

1 like

Ha Jordy,
Wat een collectie!
Ik vraag me alleen ook af hoeveel kinderen je wel niet hebt? :wink:

Hoe dan ook, ik heb een Omega Seamaster geerfd van mijn vader. Er is weinig waardevollers. Ik snap je keuze dus zeker en wil het zelfde doen voor mijn zoontje.

1 like

Mijn beste,

Jordy, van harte welkom binnen de gelederen van dit enthousiaste HorlogeForum!!
Duidelijk een forum ván liefhebbers vóór liefhebbers, waar de passie voor het horloge met verve wordt gedeeld!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom en veel plezier hier. Mooie collectie. Groetjes.

1 like

Jordy, welkom op HF!

1 like